پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کودکان مظلوم میانمار

نشست علمی" داغ میانمار و مهر سکوت حقوق بشر غربی"  با سخنرانی حجت السلام و المسلمین سید سلمان نقوی به صورت حضوری و وبینار در اتاق جلسات دانشگاه مجازی جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  تقوی در نشست علمی" داغ میانمار و مهر سکوت حقوق بشر غربی"  ضمن ابراز تاسف از جنایت های بوجود آمده در میانمار ابراز داشت: برای حل این گونه مسائل باید ابتدا سابقه و ریشه های اختلافات را یافت تا با  شناخت و تامل بر روی این گونه مسائل بهتر بر روی آن کار شود.

وی به بیان شواهد و قرائن تاریخی اتفاقات میانمار پرداخت و اظهار داشت: امروزه دولت میانمار مردمان مسلمان این کشور را به رسمیت نمی شناسد و انان را از اتباع خود نمی داند لذا به عنوان یک اقلیت مورد تجاوز و تحت فشار هستند و به هر جهت ممکن سعی در محدود کردن آنها می باشد اما با وجود شواهد تاریخی بیش از 500 سال و قبل از استقلال میانمار در آن منطقه سکونت داشتند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه تصریح کرد: باید حقوق مردمان مسلمان میانمار حفظ شود لذا باید کشورهای مسلمان عملا در بعد حقوقی و دیپلماتیک  وارد شوند و مجامع بین المللی را تحت فشار قرار دهند تا مانع این کشتار بی رحمانه شوند.

وی با بیان علت ها و چگونگی شکل گیری این اتفاقات تصریح کرد: باید دانست که کشورهای غربی که پشت صحنه حضور دارند از این اختلافات چه سودی می برند و اهداف آنها چیست و چگونه شده است که بین دوستی های عمیق مردمان میانمار که قرن ها وجود داشته چنین سکاف های بوجود آمده است.

سخنران این نشست در پایان خاطرنشان ساخت: می توان این گونه گفت، که کشورهای غربی با ایجاد اختلاف افکنی ها موجود در خاورمیانه و شرق آسیا در جهت اسلام هراسی هستند تا افکار جامعه جهانی را از سمت فلسطین و جنایت های صهیونیسم دور کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha