جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که نهج البلاغه گنجی است که ما باید به آن دست پیدا کنیم، گفت: باید با ایجاد نهضتی، نهج البلاغه را از غربت خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، صبح امروز در جشن بزرگ مباهله که با حضور طلاب استان یزد در مدرسه علمیه خان برگزار شد، با تأکید بر اینکه نهج البلاغه گنجی است که ما باید به آن دست پیدا کنیم، گفت: باید با ایجاد نهضتی، نهج البلاغه را از غربت خارج کنیم.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه نهج البلاغه درِ دین را به سمت امیرالمومنین (ع) باز می کند، اضافه کرد: متأسفانه افرادی با بیان اینکه این کتاب تخصصی است و یا با القاء این که خواندن آن سبب کج فهمی و انحراف می شود، با توجه به سابقه گروه های توده ای در اوایل انقلاب از رواج آن جلوگیری می کنند در صورتی که این کتاب جامع می تواند در تمام دوره های مختلف زمانی به کار بیاید.

وی تصریح کرد: این کتاب آن قدر جامع بوده که افراد مسیحی و اهل تسنن بارها آن را خوانده اند و از آن برای زندگی خود استفاده کرده اند، در کنار این مسئله خیلی از این خطبه ها و صحبت ها برای مردم آن دوران کوفه یا معاویه بوده است، پس از همین رو ما باید با این کتاب انس گرفته و از آن استفاده کنیم.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی به اهمیت کار طلاب و روحانیون در ترویج نهج البلاغه اشاره و خاطر نشان کرد: روحانیون و طلاب معزز بایستی با مطالعه دقیق و همه جانبه به خوبی نهج البلاغه را آموخته و برای مردم ونسل جوان امروز که آشنایی زیادی با نهج البلاغه و فواید استفاده آن در زندگی ندارند آشنا سازند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha