پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، گفت: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه «سفینه» ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در استان، گفت: پس از جمع آوری و داوری آثار ارسالی آیین اختتامیه این سوگواره 26 شهریور ماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، افزود: این مراسم با حضور مسئولان استانی، روسای هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی یزد در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه «سفینه» ۲۶ شهریور از ساعت 20 الی 22 در جوار تربت پاک سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به ارسال 225 اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه، گفت: این تعداد اثر از 48 شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است.  در مجموع 105 شعر و 120 نوحه به دبیر خانه سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد،سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمد رضا قدیریان و عالیه مهرابی داوری آثار ارسالی به این سوگواره را بر عهده داشته‌اند.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با اشاره به برگزاری این سوگواره در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی، گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است.

شایان ذکر است، این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری، شورای هیات مذهبی و کانون مداحان استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha