جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار پیرغلامان خارجی با حضرت آیت الله العظمی مظاهری

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام حسین (ع) برای رفع ظلم و ابقاء عدالت قیام کرد، گفتند: نام حسین (ع) دلسوز و غمناک است و بردن این اسم تلاطمی در درون انسان ایجاد می کند که با قیام و شهادت در راه دین همراه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  حضرت آیت الله مظاهری، پیش از ظهر امروز در دیدار مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، در اصفهان، ضمن تشکر از حضور افراد و مقدس خواندن اینگونه جلسات به دلیل ارتباط آن با مکتب ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام حسین علیه السلام اظهار کردند: براساس روایات، اهل بیت(ع) همواره نسبت به مجالس روضه و مداحی سید الشهدا(ع) عرض ارادت داشتند، امام صادق علیه السلام در جلسات عزاداری زانو می زدند، بلند گریه می کردند و اگر مداح می خواست جلسه روضه را ختم کند از او درخواست می کردند که ادامه دهد.

این مرجع تقلید در ادامه  به اهمیت مداحی و ذکر اهل بیت(ع) نیز اشاره کردند و بیان داشتند:  امام رضا (ع)، دعبل را چون مداح بود، احترام می کردند و مداحان و خادمان اهل بیت علیهم السلام باید بدان افتخار کنند.

معظم له به روایتی از معصومین (ع)  مبنی بر اینکه "شهادت امام حسین علیه السلام حرارتی در قلب مردم ایجاد می‌کند که هرگز سرد نمی‌شود"، اشاره کرد و افزود:  دلیل حضور عاشقان اهل بیت(ع) و خاصه سیدالشهدا(ع) تحت عنوان پیرغلامان حسینی از دیگر شهرها و کشورها (بالغ بر 45 کشورجهان) را همین موضوع است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام حسین (ع)  برای رفع ظلم و ابقاء عدالت قیام کرد، خاطرنشان کرد: نام حسین (ع)  دلسوز و غمناک است و بردن این اسم تلاطمی در درون انسان ایجاد می کند که با قیام و شهادت در راه دین همراه است.

حضرت آیت الله  مظاهری با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) مبنی بر قیام برای اصلاح امت، انجام امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سيره و روش جدّ و پدرش علی بن ابيطالب علیه السلام، گفت: این پیام باید سرمشق زندگی همه باشد و همچنان که اظهار ارادت به امام حسین علیه السلام داریم، برای رفع ظلم و ایجاد عدالت قیام کنیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان سخنان خود با اشاره به نقشه های دشمنان برای ایجاد اختلاف و سوء استفاده از فرصت های تفرقه انگیز، بر حفظ اتحاد و وحدت امت اسلام تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار پنج نفر از خادمان حسینی از کشورهای آلمان، عراق، بحرین، بنگلادش و سوریه در خصوص جاذبه و شور نهضت حسینی و قیام آزادیخواهانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نکاتی بیان کردند.

انتهای پیام

 

 

 

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha