شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی به‌نوعی می‌تواند منبر و میز کار جهانی طلاب باشد، گفت: طلاب با استفاده از فضای مجازی و آگاهی از استفاده صحیح آن، جهان بر روی میز کار آن‌ها است.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، بر اهمیت حضور طلاب در فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت: فضای مجازی و آگاهی از استفاده‌ی صحیح از آن، انگار جهان بر روی میز کار یک طلبه بوده و می‌تواند بر افکار جمع کثیری رخنه کرده و با بیان شیوا و مطالب آموزنده و تخصصی، به‌نوعی تبلیغ کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت امر تبلیغ در دنیای امروز، از هر نوع امکانات و ابزار مدرن میتوان در راستای تبلیغ دین استفاده کرد که یکی از این امکانات فضای مجازی است

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه اهمیت تبلیغ دین در فضای مجازی به مراتب بیشتر از رسانه منبر و در فضای مسجد است، گفت: طلابی که به فضای مجازی مسلط هستند، باید وارد این فضا شوند تا به تبلیغ دین بپردازند، در این صورت می‌توانند تأثیر بیشتری بر کاربران داشته باشند

وی با بیان اینکه منبر یکی از مؤثرترین و قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغ دین محسوب می‌شود، اظهار داشت: البته هنوز هم علی‌رغم گسترش شبکه‌های اجتماعی منبر جایگاه خاصی در بین مردم دارد.

حجت‌الاسلام ایزانلو با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون و وعاظ در طول سال به‌ویژه ماه محرم و ماه مبارک رمضان از این ابزار تبلیغی مفید برای رساندن پیام اسلام به گوش مردم استفاده می‌کنند، گفت: با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از ابزارهای جدید رسانه‌ای و تبلیغاتی به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور روحانیون و طلاب و مبلغان دین در این فضاها ضروری است.

وی تصریح کرد: دایره تبلیغ سنتی و اصیل هر چند کم است اما عمق آن بسیار زیاد است. این در حالی است که زمینه و فرصت برای تبلیغ در فضای مجازی بالاست و در مقابل عمق آن کم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: با ترکیب طلبه روحانی و فضای مجازی با یکدیگر و حضور روحانیون در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی، می‌توان به نقطه‌ای مطلوب از تبلیغ دینی دست یافت.

وی افزود: قطعاً حضور روحانیون در فضای مجازی یک ضرورت به شمار می‌رود و این مسئله را نیز مقام معظم رهبری نیز در سال 91 در جمع روحانیون بیان کرد.

حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: حضور طلبه در فضاهای مجازی، با اطلاعات کافی و متعهد به مبانی اسلام، می‌تواند در نشر افکار صحیح، سهم به سزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک روحانی قطعاً باید در کنار بهره‌گیری از فضای مجازی، به ارتباطات خود در مسجد و هیئت و منبر نیز بپردازد، اظهار داشت: بنابراین در مورد کمیت حضور در فضای مجازی باید میزان حضور در این فضا مشخص باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی فرصتی برای ما فراهم آورده است که می‌توانیم ندای اسلام ناب را به اقصی نقاط عالم برسانیم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس طلبه‌ای که با علم فضای مجازی آشنا باشد به‌خوبی می‌تواند با حضور در این فضای مجازی از مبانی دینی دفاع کند و آموزه‌های دینی را ترویج دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha