جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جان محمدی

حوزه/ برگزاری پر شور مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) در کنار معرفی اندیشه ها و باورهای امام حسین(ع) و پرهیز از خرافه و گزاف گویی، از اصلی ترین نیازهای مجالس عزاداری بوده و باید از ورود بدعت ها جلوگیری نماییم.

حجت الاسلام محمد صادق جان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، از اعزام  115 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای شهرستان آبیک در دهه اول محرم خبر داد.

وی افزود:  از 115 مبلغ و مبلغه  اعزامی به شهرها و روستاهای شهرستان آبیک در ماه محرم 50 روحانی بومی، 20 نفر از شهر مقدس قم، 15 نفر به طور متفرقه با احکامی از مشهد مقدس و تهران و 30 نفر مبلغه هستند.

وی ادامه داد: در طول سال، جلسات متعددی به مناسبت‌های مذهبی مختلف مانند ایام محرم و فاطمیه از سوی شورای هیأت مذهبی شهرستان آبیک برگزار می‌شود و یک نیرو در این شورا به نظارت ساماندهی و رفع مشکلات هیأت‌های مذهبی می‌پردازد.

حجت الاسلام جان محمدی یادآور شد: در هیأت‌های مذهبی آسیب‌های بسیار زیادی در حوزه عزاداری وجود دارد که از جمله این آسیب‌ها، می‌توان به قمه‌زنی مخفیانه در منازل و مکان‌های مختلف، استفاده از تمثال غیرموثق ائمه اطهار (ع)  و اِشکال در محتوای اشعار مداحان اشاره کرد.

وی افزود: از مداحان درخواست می‌شود نسبت به اصلاح محتوای برخی اشعار که خلاف شئون اسلامی بوده، پرهیز کنند و در مداحی فقط به احساسات بسنده نکنند و علاوه بر ایجاد شور حسینی، به شعور حسینی هم بپردازند.

تبیین هدف های سیدالشهدا برای نسل جوان

این فعال فرهنگی با اشاره به این که هدف های سیدالشهدا(ع) از قیام کربلا برای نسل های جوان تبیین شود، بیان کرد: برگزاری جلسات فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به حضور و غیاب تبدیل شود و مسئولان با درنظر گرفتن مشکلات جامعه به فکر چاره ای برای حل معضلات داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برنامه های ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید از ظرفیت و پتانسیل های مراسمات محرم و عزاداری استفاده شود.

حجت الاسلام جان محمدی بیان داشت: باید با تاسی از ائمه اطهار(ع) و توجه به منویات مقام معظم رهبری تجمعات و عزاداری هایی در شان اباعبدالله الحسین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در محفل‌ها و مجالس عزاداری برای امام حسين(ع) بايد پيام عاشورا بيان شود، ادامه داد: بانوانی كه در كار تبليغ كار می‌كنند، بايد بدانند كه تبليغ حرفه و شغل نيست كسی نبايد از راه تبليغ دنبال کسب مال باشد اگر كسی علمی و دانشی دارد بايد اين عمل را به ديگران نيز بياموزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha