سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه

معاون اداری، مالی و امور مجلس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: ۸۲ هزار بانوی طلبه در سطح کشور در حال تحصیلند و سال گذشته بانوان مبلغ در ۲۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه دخترانه در زمینه آموزش احکام، اخلاق، مشاوره و قرآن فعالیت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اصغر عبداللهی در جمع خیّران و مؤسسان حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز خرسندی از سفر به یزد و ذکر محاسن این استان از جمله دارالعلم و دارالعباده با یادآوری مناسبت های مهم ذی الحجه به ویژه عید غدیر خم اظهار کرد: رسالت ما در حوزه علمیه خواهران آموزش، تبلیغ، ترویج، حاکمیت دین خدا در زمین و اجرای منویات الهی در روی زمین به وسیله حافظان، عالمان، حاملان و ناقلان دین در مسلک طلبگی است.

وی با تأکید بر اهمیت واقعه غدیر خم و نکوهش غفلت کنندگان از غدیر پس از رحلت پیامبر (ص) بیان کرد: وقتی نعمت غدیرو ولایت الهی توسط عده ای کتمان و  فراموش شد از شجره زقّومه سقیفه، بنی امیه و در حال حاضر داعش حاصل شد.

معاون اداری، مالی و امور مجلس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، انقلاب اسلامی را مولود حوزه های علمیه خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه را مادر انقلاب نامیدند و مگر می شود مادر نسبت به فرزند خودش بی تفاوت باشد و علت و رابط حق الله و حق الناس در روی زمین در این اقلیم نور، قافله سالاری حوزه های علمیه است.

*82هزار بانوی طلبه در حال تحصیل

عبداللهی، سابقه توسعه مدارس علمیه خواهران با مدیریت کشوری را به شیوه واحد و جدید، 20 ساله خواند و گفت: هم اکنون در این نهاد نوپای انقلاب اسلامی تعداد 82 هزار خواهر طلبه در  495 مدرسه علمیه در حال تحصیلند و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در همه استان ها حتی شهرهای با جمعیت اقلیت شیعه نشین و مناطق مرزی هم مدارس علمیه خواهران تأسیس شده است که 63 مدرسه در این مناطق فعالند.

وی، تعلیم آموزه های دینی به 200 هزار کودک چهار تا 6 ساله در سطح کشور را یکی از فعالیت های بانوان طلبه برشمرد و افزود: تا کنون 32 هزار بانوی مبلغ دارای پرونده تبلیغی فعال به مناطق مختلف و مجالس خانگی برای تبلیغ اعزام می شوند و بساط خرافه گویی های برخی زنان غیر تحصیل کرده در مجالس مذهبی خانگی جمع شده است.

معاون اداری، مالی و امور مجلس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: در سال 95 تعداد 710 هزار فرصت تبلیغی برای بانوان طلبه ایجاد شد و بانوان مبلغ در 165 هزار محفل قرآنی بانوان، منازل مردم و احیای جلسات قرآنی زنان فعالیت کرده اند.

 عبداللهی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار در سال تحصیلی گذشته بانوان طلبه در 29 هزار و 500 مدرسه دخترانه کشور در زمینه احکام، اخلاق، مشاوره و نماز با آموزش و پرورش همکاری داشته اند.

معاون پارلمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که یکی از منتقدان به سیاست کاهش بودجه های دولتی در بخش دستگاه های غیر دولتی به شمار می رود؛ در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه بودجه های اختصاصی دولت در زمینه سرانه دانشجویان دانشگاهها و سرانه تحصیلی بانوان طلبه بیان کرد: برای یک دانشجوی علوم انسانی  و یا اسلامی قریب به چهار و نیم میلیون تومان بابت تحصیل و ... هزینه می شود در حالی که در حوزه علمیه خواهران یزد که وضعیت بهتری نسبت به دیگر حوزه ها دارد قریب به یک میلیون و یا در برخی مدارس کمتر از آن هزینه در بردارد.

*افق 1404 استان یزد پذیرش  بیش از چهار هزار بانوی طلبه است

عبداللهی با تقدیر از مردم و خیّران که طی سالیان گذشته در تأمین هزینه های حوزه های علمیه خواهران مشارکت داشته اند؛ ادامه داد: هنوز 70 درصد هزینه های حوزه ها بر عهده ماست و در استان یزد که آمار فعلی بانوان در حال تحصیل دوهزار و 600 نفر است می بایست تا افق 1404 به چهار هزار و 500 نفر افزایش یابد که نیازمند کمک مردم و خیّران است.

وی ایجاد انجمن های مشاوره ای، انجمن های اولیا و طلاب و دیگر انجمن های تخصصی و اجتماعی برای کمک های غیر مادی و مدیریتی و جذب کمک های کوچک مردم را برای توسعه فعلیت های مدارس علمیه خواهران پیشنهاد کرد .

معاون اداری، مالی و امور مجلس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت اسلامی نسل های آینده را در گرو توسعه و افزایش تحصیل بانوان در مدارس علمیه خواهران و فعالیت های تبلیغی فارغ التحصیلان حوزوی در سطح جامعه عنوان کرد.

عبداللهی، تأکید کرد: خداوند به روحانیت عزت بخششیده است و در بین علما اگر اختلاف نظر و اختلاف فتاوایی هم پیش بیاید با متانت و نجابت که حاصل تهذیب نفس و حاصل جوهر دین است؛ رفع می شود در حالی که وجود و بروز اختلافات در بین سیاسیون باعث معطل ماندن امور جامعه می شود که نمونه آن در اختلافات سیاسی دوران انتخابات، شاکله نظام مورد هجمه اهداف سیاسی قرار می گیرد.

عبداللهی افزود: مراکز شیعه هراسی و اسلام هراسی اسرائل، آمریکا و اروپا به دنبال تضعیف علما و ولایت فقیه هستند، ولی نتوانسته اند خمی به خم ابروی ولایت بیاورند، زیرا او نماینده خدا در روی زمین و مأمور در استمرار راه انبیای الهی است.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه  ریشه در قلب ها و عواطف دارد و مگر می شود با دسیسه دشمنان اسلام، عشق اهل بیت(ع) را بیرون آورد؟ اگر خداوند بخواهد منت بگذارد همین توجه به حوزه علمیه است و این پیوند آسمانی ناگسستنی امام امت در ایران اسلامی متجلی شده است.

معاون پارلمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش به خاطرات شهید بهشتی(ره) در تدوین قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد بود نظام جمهوری اسلامی ایران به یک ولی فقیه مقتدر شیعه نیازمند است و ولی فقیه مقتدر شیعه فرزند حوزه علمیه مقتدر و ارکان ولایت برخاسته از این حوزه است و نظامی مقتدر است که صاحب حوزه علمیه شیعی مقتدر باشد.

عبداللهی افزود: قبل از پیروزی  نظام  اسلامی در طول تاریخ تعداد 257 شاه بر ما حکومت کردند که حاصل این حکومت ها، عیاشی، شهوترانی و ایران فروشی بوده است و  پس از طی این تاریخ، یک رهبر از حوزه علمیه برخاست و چه عظمتی برای شیعه ایجاد کرده است.

 وی تصریح کرد: رسالت ما دینداری و دین بانی است و هر چه سرمایه گذاری، جدّیت و جهاد کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha