پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پویانمایی

حوزه/ همایش هم اندیشی تأثیر پویانمایی در عرصه دین با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی و مسئولان مؤسسه صمیم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد تقی استیری در همایش «هم اندیشی تأثیر پویانمایی در عرصه دین» که با هدف سامان دهی مبلغان رسانه ای در عرصه پویانمایی ویژه خواهران و به همت گروه پویانمایی صمیم در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در میان طلاب 70 گروه رسانه ای در قالب مستند، فیلم کوتاه و داستانی و ... در حال فعالیت هستند؛ اما گروه پویانمایی صمیم تنها گروه تبلیغی است که در قالب انیمیشن فعالیت می کند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: خواهران طلبه ای که علاقمند به فعالیت در این قالب رسانه هستند، می توانند با شرکت در دوره های آموزشی این گروه در درجه اول کسب توانایی کرده و همین طور به مشارکت در تولیدات این گروه بپردازند؛ همچنین زمینه فعالیت و تشکیل پرونده تبلیغی نوین برای خواهران علاقمند نیز مهیا شده است.

در ادامه این همایش، آقای مهدی رستمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سینما عنصر جذابی است و هیچ چیز در اثرگذاری مانند سینما نمی باشد، خاطرنشان ساخت: خواهران طلبه ای که توانایی ورود به عرصه  پویانمایی را دارند، می توانند علاوه بر انجام وظایف تدبیر منزل، دوشادوش همسران و خانواده خود با مشارکت در تولید آثار پویانمایی دینی و انقلابی و پخش آن برای بهبود سازی جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: شما خواهران می توانید از شیرزنان دوران دفاع مقدس کشور الگو گرفته و همانند آنان در راه پیشبرد آرمان های خود در خانواده و جامعه بکوشید و در ذهن مخاطبان اثرگذار باشید.

رئیس مؤسسه پویانمایی صمیم بیان داشت: تمدن غرب سرمایه هنگفتی در صنعت پویانمایی برای پیشبرد اهداف خود انجام داده و امروز درآمدی چندین برابری نسبت به فروش سالیانه نفت ایران از صنعت پویانمایی کسب کرده است.

دبیر کارگروه پویانمایی اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نباید به خود ترس راه داده و از مقابله و رقابت با آنها ناامید شویم؛ چون همانگونه که شهید چمران در ذیل تابلوی نقاشی شمع خود به عربی نوشته اند من نمی‌توانم حق مسلمانان جهان را ادا کنم؛ اما حتی اگر به اندازه یک شمع نور داشته باشم، کافی است، شما نیز اگر بتوانید هر کدام شمعی را در این مسیر روشن کنید، قطعا به مانند خورشیدی در ظلمت جهانی می درخشید.

در ادامه آقای جمال محمدی ثنا، مدیر فنی مؤسسه صمیم نیز ابراز داشت: امروز قحطی محتوا در عرصه فیلنامه در کشور بیداد می کند و در این میان فیلمنامه های مبتنی بر مبانی ارزشی و دینی مهجورتر از همه اند؛ بنابراین طلابی که از پایه دینی محکمی برخوردار هستند با ورود به عرصه فیلم نامه نویسی می توانند این نقیصه را پوشش دهند.

وی خاطرنشان ساخت: علاقمندان به پویانمایی علاوه بر یادگیری مبانی فنی انیمیشن، در زمینه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و نقد فیلم نیز مهارت لازم را آموزش خواهند دید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۳۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha