جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام والسملمین اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های امام حسین(ع) روشنگری و بصیرت بخشی به مردم و افشای چهره یزید به عنوان نماد ظلم و فساد زمانه بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز یکی از وظایف روحانیون روشنگری و برملا کردن چهره یزیدان زمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، دست اندرکاران مساجد و فرماندهان رده های مقاومت بسیج تاکستان که در مسجد حجتی این شهر برگزار شد، گفت: شناخت اهل بیت(ع)، صراط مستقیم، نجات انسان و کمال بشریت در پی دارد و قیام امام حسین(ع) در راستای همین معنا است، اسلام هم در معرض عنصر تخریبی قرار گرفته، اما خداوند متعال میزان شناخت اسلام راستین را از طریق قیام امام حسین(ع) معرفی کرده است.

مردم تشنه مفاهیم نهضت عاشورا هستند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ایران اسلامی تشنه مفاهیم و پیام های نهضت عاشورا بوده و نباید از بصیرت بخشی به مردم غفلت کرد، بلکه باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانیم و این وظیفه مبلغان و روحانیون است.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه های امام حسین(ع) خرافه زدایی و بدعت ستیزی بود، عنوان داشت: دشمنان نمی توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت گذاری و خرافه می توانند تاثیر آن را کم کنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان با بیان این که تمام عزاداری ها و سینه زنی ها باید با محوریت روحانیون انجام شود، اظهار داشت: مبلغان باید با منبر رفتن و برگزاری جلسات عزاداری در مساجد، جلوی رواج خرافه و بدعت ها را بگیرند.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های امام حسین(ع) روشنگری و بصیرت بخشی به مردم و افشای چهره یزید به عنوان نماد ظلم و فساد زمانه بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز یکی از وظایف روحانیون روشنگری و برملا کردن چهره یزیدان زمان است.

 در ماه محرم باید به دنبال احیاء منبر و مسجد باشیم

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امسال در ماه محرم باید به دنبال احیاء منبر و مسجد باشیم، بیان داشت: اساس عزاداری ها در محرم امسال باید مساجد باشند و روحانیون و مبلغان باید به منبر بروند و با صفای باطن و اخلاص روضه خوانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی افزود: ماه محرم ماه تبلیغ دین خدا است و روحانیون و ائمه جماعات مساجد از حالا باید برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم های عزاداری برنامه ریزی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما به عنوان مبلغان دینی و کسانی که لباس روحانیت را برتن داریم وظیفه داریم که در این ایام تبلیغ دین خدا، به درستی اهداف و مقاصد نهضت سیدالشهدا(ع) در قیام خود علیه طاغوتیان را با بهترین شیوه به مردم ارائه دهیم.

 وی با اشاره به این که اگر خدا کسی را دوست داشته باشد، محبت امام حسین (ع) را در قلب او به ودیعه خواهد گذاشت و هرکس محبت سیدالشهدا(ع) در قلب او باشد وارسته و رستگار خواهد شد، افزود: علمای دین باید از محبت امام حسین(ع) که در قلب های مسلمین و بویژه جوانان جاری است، بهره ببرند و تبلیغ دین خدا را در پرتو نهضت امام حسین(ع) هدفمند و جهت دار سازند و آنان را با کردار و پیام های عاشورای حسینی بدرستی آشنا نمایند.

حجت الاسلاموالمسلمین اسلامی در پایان گفت: نهضت امام حسین (ع)، کلاس درسی برای همه تشنگان ایمان و معرفت و علم است و ما مبلغان دین خدا نیز باید از پیام های قرآنی و خدایی این نهضت درس بگیریم و همگان را به سوی توحید دعوت کنیم و حقانیّت این حرکت را هرچه بیشتر برای جهانیان روشنگری نماییم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از مبلغین و روحانیون این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha