چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به مراسم رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین(ع) بیان کرد: در روایات اسلامی از امام صادق(ع) نقل شده است ؛ زمانی فرامی رسد که علم از سرزمین قم به تمام جهان فرستاده می شود و عالمیان از آن بهره می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیتالله مکارم شیرازی در پیام خود به مراسم رونمایی از  نرم افزار چند رسانه‎ای مقتل الحسین در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نورآورده است:

در عصری زندگی می‏کنیم که عصر رسانه‏ها است؛ این رسانههای غول پیکر پیام‏ها را به تمام جهان و در آن واحد می‏رسانند؛ گروه هایی از کشورهای غربی فرهنگ آلوده خود را بر آن سوار کرده و به تمام جهان میرسانند و از آن برای رسیدن به تمام اهداف نامشروع و شیطانی خود بهره می‎گیرند.

در این شرایط خامونش نشستن و ناظر یکه تازی‎های دشمنان شدن شرط عقل نیست. به حمدلله جوامع اسلامی و آگاهان آنها که شرایط زمان و مکان را درک می کنند به فکر افتادند که این رسانه‎های نیرومند را در اخیار گرفته و فرهنگ و علوم اسلامی را به وسیله آن به تمام جهان برسانند.

مخصوصا حوزویان عزیز باید از فناوری های جدید آگاهی کامل داشته باشند و از آن حداکثربهره برداری نمایند و نیز باید از شبکه های اجتماعی برای این اهداف استفاده کرد.

امروزه دشمنان سم پاشی می‎کنند ولی ما باید ضد سم را ایجاد کنیم؛ آنها شبهه افکنی می کنند و ما باید به شبهات پاسخ صریح و سریع بدهیم.اضافه بر آن میراث های عظیمی از علوم اسلامی در موضوعات مختلف از جمله درباره قرآن مجید و تفسیر و حدیث و فقه و اصول و منطق و فلسفه و اخلاق و ادعیه و تاریخ و سیره و پیشوایان و ادبیات و امثال آن در اختیار ماست که بیم آن می رود که گذشت زمان گرد و غبار نسیان بر آن بیافشاند.

بسیار خوشخالیم شدیم که مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور برای حفظ و نشر آنها دامن همت به کمر زده و علاوه بر حفظ آنها فرستادن یک کتابخانه بزرگ در لوحهای فشرده به نقاط مختلف از جمله افتخارات آنها است که از این مرکز نورانی تشکر می کنیم که به قول خودشان 400 عنوان نرم افزار در قالب لوح های فشرده تولید و ارسال می کنند وبه تصریح خودشان پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی نور بیش از 1600 مجله را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. فراهم ساختن برای ارسال و ابلاغ پیام های اسلامی استفاده کردن افتخاردیگری است. اخیرا اطلاع یافتیم که به فکر تهیه مقتل جامعی در خصوص حوادث عاشورا و شخصیت سالار شهیدان افتادند که برنامه رونمایی از آن در این مجملس انجام می شود.

عزیزان باید قدر این زحمات را دانست و از نتیجه آن نیز بهره گیرند؛ باید همانطور که در روایات اسلامی از امام صادق(ع) نقل شده است که زمانی فرامی رسد که علم از سرزمین قم به تمام جهان فرستاده می شود و عالمیان از آن بهره می گیرند امیدواریم آن زمان زمان ما باشد و ما نیز انجام دهنده این پیام بزرگ امام باشیم.

۳۱۳/۲۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha