جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل

حوزه/ یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت «عبادی، اخلاقی و اعتقادی» است که بدون شک در تبیین و تحقق آن باید از ظرفیت های حوزه علمیه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، احمد ناصری، در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به دو مناسبت بزرگ دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس که مقارن با بازگشایی مدارس می باشند، اظهار داشت: برنامه هایی متناسب و فراخور با این مناسبت ها در مدارس اجرا شود.

ارتباط مستمر با حوزه

وی در ادامه به ارتباط مستمر و موثر آموزش و پرورش با حوزه و نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: نماینده حضرت آقا در استان، توجه ویژه ای به تعلیم و تربیت و در راستای آن به آموزش و پرورش دارد، و بر همین اساس رویکرد وی در خطبه های نماز جمعه و دیگر همایش ها یک رویکرد تربیتی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ائمه جماعات مناطق و نواحی به عنوان سرمایه های ارزشمند یاد کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش جلب مشارکت عمومی می باشد، بنابراین ائمه جماعات به عنوان عضو شورای آموزش و پرورش، رئیس شورای فرهنگ عمومی مناطق و نواحی و همچنین به عنوان اولیای دانش آموزان می توانند آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف خود یاری نمایند.

ضرورت استفاده از ظرفیت های حوزه

ناصری خاطرنشان کرد: یکی از ساحت های سند تحول بنیادین، ساحت «عبادی، اخلاقی و اعتقادی» می باشد که بدون شک در تبیین آن باید از ظرفیت حوزه علمیه بهره مند شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی 96-95 را چشمگیر دانست و خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش استان در کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، ارتقا سطح علمی و مهارت های حرفه ای معلمان، مدیریت منابع مالی و انسانی، بهره برداری از پروژه های عمرانی، توسعه خدمات رفاهی و همچنین مراکز آموزش و...اقدامات خوبی را انجام داده است.

به گفته وی تمامی اقدامات موثر آموزش و پرورش استان در جهت تقویت منابع داخلی و همچنین ظرفیت های موجود اتفاق افتاده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، با بیان اینکه فعالیت های بخش های مختلف آموزش و پرورش استان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت: آموزش و پرورش استان در ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی استان موفق شده است از رتبه 27، رتبه دوم را در استان به خود اختصاص دهد.

*افزایش مدارس امین راز 5 آموزشگاه به 34 مدرسه

در ادامه این جلسه، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز در ارائه گزارش کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان، گفت: با حضور روحانیون متخصص  1800 گفتمان دینی در مدارس برگزار شده است.

مصطفی کافی با بیان اینکه حضور مشاور مذهبی در مدارس امین را از 5 آموزشگاه به 34 آموزشگاه ارتقا داده ایم، افزود: 2 مورد اقدام پژوهی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه انجام شده است.

توزیع 3 هزار پوستر مراجع و علما

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل ادامه داد: تا کنون 3 هزار پوستر معرفی مراجع عظام تقلید چاپ و به مدارس ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه 275 مسجد همجوار مدارس شناسایی شده است، تصریح کرد: در مسابقات اخیر قرآن، عترت و نماز کشوری دانش آموزان استان اردبیل موفق به کسب 13 رتبه کشوری شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha