پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره سیره امام علی(ع) تاکید کرد: علی(ع) را باید معجزه‌ای خواند که خدا به رسول گرامی(ص) عطا فرمود؛ معجزه‌ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت‌آورتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیام خود به دومین کنگره سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع)، بیانداشتند: اگر انسان همه زبان‌های گویای جهان را در دهان داشته باشد و با هر کدام از آن‌ها بخواهد جاودانه مدح بگوید از مدح حرف اول آن شخصیت عظیم که مالک کل عظمت‌های انسان مافوق و برتر و خلیفة الله بر حق است ناتوان خواهد بود. چطور می‌توان درباره آن یگانه دوران و حقیقت و عدل قرآن سخنی گفت که پیامبر(ص) عالی‌قدر اسلام درباره او سخن گفته است؛ آیا می‌توان با جملات و کلماتی که حروف آن ۲۹ حرف بیشتر نیست از بزرگ بنده و مخلص خدا که در آیات بسیاری خداوند او را مدح کرده است توصیف و ستایش کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیامشان تصریح کرده اند: تا به امروز آنچه از آن امام و رهبر مجاهدان مدح و ستایش شده هرقدر رسا و شیوا بوده تنها به ناحیه ای نواحی عظمت آن حضرت اشاره شده است. ۱۴ قرن است که دانشمندان و حکیمان دوست و دشمن از فضایل او گفته‌اند و تا علم و فضیلت و کمال انسانی مورد ستایش است آیندگان نیز او را ستایش خواهند کرد.

معظم له بیان کردند: علی را باید معجزه ای خواند که خدا به رسول گرامی‌اش عطا فرمود؛ معجزه ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت‌انگیزتر است پس سزاوار است زمین ادب را ببوسیم و خداوند را به نعمت ولایت آن حضرت حمد و سپاس یگوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha