پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی در گردهمایی اساتید اعزامی مجمع عالی تفسیر در ماه رمضان در دارالقران علامه طباطبایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات فضای مجازی، اظهار کرد: روحانیت باید برای مقابله با هجمه ها و شبهات دشمن، خود را به علم روز تجهیز کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله  مرتضی مقتدایی، عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات و فضلای شهر اصفهان، با اشاره به ایام غدیر و مباهله، اظهار کرد: مراد از عید براساس آیه ««اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً»»، روز عید غدیر  است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید دید که چه اتفاقی در روز غدیر خم افتاد که باعث اتمام نعمت بر مردم شد، تصریح کرد: در این روز به دستور خداوند زمامدار و ولی برای دین اسلام تعیین شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) این گونه تصور می شد که به دلیل اینکه رسول مکرم اسلام(ص) پسری ندارد، با رحلت ایشان، جانشینی نیست و اسلام تمام می شود و این نقیصه فکری با تعیین ولی برای پیامبر(ص) در روز غیدر خمبرطرف شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام براین تفکر بودند که اسلام قائل به شخص پیامبر(ص) است، ولی در روز غدیر یاس دشمنان اسلام محقق شد و از این باب این روز عید است.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر این که این دین تا روز قیامت با ولایت پایدار خواهد بود، افزود: دین نعمتی از سوی خداوند برای مردم است که با ولایت امیرالمومنین(ع) کامل می شود. حکم خداوند این است که همه موجودات در مقابل پیامبر سمعاً و طاعتاً باشند، بنابراین همه موجودات عالم در مقابل ولایت تعیین شده از سوی پیامبر(ص) باید گوش به فرمان باشند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: ادامه پیدا کردن اسلام با ولایت پیام غدیر است و با دلایل قطعی می گوییم که در زمان غیبت امام زمان(عج) هم این ولایت توسط فقیه جامع الشرایط  ادامه پیدا می کند.

وی، استقرار نظام اسلامی با محوریت ولایت دینی را یک مسئله جدید در جهان عنوان کرد و گفت:  دشمن تمام قد در مقابل این امر ایستاده است، به تعبیر مقام معظم رهبری تا امروز هیچ کشوری جز ایران یک تنه در مقابل نظام سلطه جهانی ایستادگی نکرده است. لذا دشمناننظام اسلامی ساکت نخواهند نشست و قطعاً به هرحربه ای برای رسیدن به اهداف خود متوسل می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که وظیفه ما در مقابل توطئه ها  و فتنه ها ایستادگی است، تصریح کرد: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف به گروه های متعدد به ویژه طلاب و روحانیون بوده است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که خلاف ها، بی اخلاقی ها، خباثت ها و خیانت ها در زمان پیامبر اکرم(ص) و امیر المومنین(ع)  بوده و امرو هم هست، گفت: نباید تحت تاثیر هجمه های دشمن در فضای مجازی، و ... قرار گرفت.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات فضای مجازی، اظهار کرد: روحانیت باید برای مقابله با هجمه ها و شبهات دشمن، خود را به علم روز تجهیز کند.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: در طول تاریخ همیشه باطل مقابل حق بوده و استقامت اولیای الهی باعث تداوم و ترویج دین اسلام شده و طلاب و روحانیون نیز باید این مسیر را با قدرت علمی و فعالیت جهادی ادامه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha