جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه مسئولیت اجرای سند تحول بنیادین بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: هدف سند تحول بنیادین دستيابي به مراتبی از حيات طيبه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف و مبنای سیاست گذاری های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، اظهار داشت: هر تغییر و تحولی با مقاومت همراه است، بنابراین برای اینکه این تحول با شیب ملایم انجام شود، بایستی اطلاعات و دانش لازم را کسب نماییم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با تاکید بر این که نگاه آموزش و پرورش به سند تحول باید یک نگاه روشن باشد، افزود: تا نگاه ما نگاه تحول آفرینی و تغییر نباشد، هیچ اتفاقی در حوزه تعلیم و تربیت روی نخواهد داد.

وی همچنین نیازهای سازمانی، اجتماعی، مدیریتی و فردی را از ضروریت های تحول بنیادین برشمرد و تصریح کرد: مهم ترين سطح تغيير و تحول در سازمان ها، در جهت افزايش اثربخشي برنامه ها، تغييراتي است كه در نگرش، بينش و رفتار اعضاي سازمان رخ مي دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند «ما مي خواهيم آن كسي كه از آموزش و پرورش خارج مي شود، بعد از سيزده سال انساني باشد با برجستگي هاي اخلاقي، برجستگي هاي فرري و مغزي و باتدّين؛ يک چنين انساني مي خواهيم».

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به فرایند تحول، تصریح کرد: كليه طرح ها، برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي، تربيتي و فرهنگي بايد در راستاي اجراي سند تحول بنیادین باشد.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

حجت الاسلام والمسلمین ملکی همچنین در دیدار با خانواده شهید «امین حسن پور»، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: ما هر چه داریم از برکت مجاهدت شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش ادامه داد: شهدا تنها به این دنیا اختصاص ندارند، بلکه به فراخور جایگاه معنوی خود بعد از شهادت نیز منشاء اثر هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش رسالت خطیر انتقال فرهنگ و ارزش های شهید و شهادت به نسل های بعدی را بر عهده دارد.

آمار شهدا و ایثارگران فرهنگی اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان این که خانواده شهدا با متنانت و صبوری خود الگو جامعه هستند، گفت: استان اردبیل دارای 63 شهید فرهنگی، 721 شهید دانش آموز، 176آزاده، 805 جانباز فرهنگی، 2449 رزمنده فرهنگی و 402 فرزند شهید شاغل در آموزش و پرورش می باشد.

به گفته احمد ناصری، آموزش و پرورش استان از هر مناسبتی برای تجلیل از خانواده شهدا استفاده می کند.

گفتنی است، شهید " امین حسن پور" در سال 1365 در منطقه مهران به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha