شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: داعش و جریان‌های تکفیری ایجاد شده خرابی‌های بسیاری را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است؛ اما امیدواریم بیداری امت اسلامی فراگیر شود و روزی برسد که به لطف خداوند متعال از ظرفیت بزرگ و فرصت آسمانی و انسانی حج به نفع امت اسلامی و به نفع بشریت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی پنج شنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایات دینی حج یک فرصت است، اظهار کرد: حج دارای آثار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی بسیاری است که در قرآن کریم از این آثار و برکات حج به عنوان منافع یاد شده است؛ خداوند متعال فرمان حضور در سرزمین وحی را صادر کرده و فراخوان عمومی داده است تا هر فردی که می‌تواند از راه‌های دور و نزدیک و سواره و پیاده خود را به سرزمین وحی حرم امن الهی در مکه و مسجدالحرام برساند.
وی با تاکید بر اینکه هر فردی که توان مادی دارد باید در مراسم حج حضور یابد، اضافه کرد: امت بزرگ اسلامی از سراسر جهان در حج حضور پیدا می‌کند تا تحکیم پایه‌های دین را رقم بزنند؛ امت اسلام باید در حج وحدت خود را به نمایش گذارند و دنیا این قدرت را مشاهده کند تا به سرمایه‌ها و ناموس امت اسلامی دست‌درازی نکنند.
این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نزدیک به هشت هزار و 500 نفر از زائران خانه خدا که برای انجام مناسک حج در منا حضور یافته بودند با وضعیت بسیار نامناسب، زبانی خشکیده و جگری سوخته جان باختند در حالی که متولیان حج در قبال این حادثه بزرگ از اظهار همدردی با خانواده‌های آنها هم دریغ کردند.
وی با بیان اینکه باید از حادثه منا به عنوان یک تجربه برای امت اسلامی استفاده کنیم، ادامه داد: هر چند از دست‌اندرکاران مراسم و شخصیت‌های مختلف که در طول سال یاد و خاطره شهدای منا را یادآور می‌شوند، تقدیر می‌کنیم اما امیدواریم از تجربه حادثه منا بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه برخی با استفاده از حج به دنبال ایجاد اختلاف هستند، عنوان کرد: سیاست‌مداران حلیه‌گر بدون اینکه خود دچار زیان و ضرری شوند ثروت و سرمایه‌های امت اسلامی را ضایع نموده و برادرکشی امت اسلامی را مشاهده می‌کنند.
عضو خبرگان رهبری یادآور شد: داعش و جریان‌های تکفیری ایجاد شده خرابی‌های بسیاری را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است اما امیدواریم بیداری امت اسلامی فراگیر شود و روزی برسد که به لطف خداوند متعال از ظرفیت بزرگ و فرصت آسمانی و انسانی حج به نفع امت اسلامی و به نفع بشریت استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید از تفرقه پرهیز کند، گفت: افرادی که آتش جنگ را برافروخته‌اند هیچ هدفی جز تضعیف قدرت نظام اسلامی ندارند.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha