جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 426106
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
ضریح امام حسین (ع)

حوزه/ قطعات متبرک ضریح امام حسین (علیه السلام) به حسینیه حضرت زهرا (علیها السلام) در شهر آنتئان بلژیک رسید تا در یکی از موزه های این کشور به نمایش گذاشته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، قطعات ضریح امام حسین (علیه السلام) به حسینیه حضرت زهرا (علیها السلام) در شهر آنتئان بلژیک رسید تا در یکی از موزه های این کشور به نمایش گذاشته شود.

جمعی زیادی از اقلیت های مسلمان، روحانیون، شخصیت های رسمی و مردمی در بلژیک از این ضریح بازدید کردند.

این ضریح پیش از این در نمایشگاه "حج در جهان" در شهر کلن آلمان به مدت شش ماه به نمایش گذاشته شد.

عبیر الاعرجی مدیر مؤسسه الزهرا (ع) گفت: به نمایش گذاشتن ضریح شریف، زبان جدیدی است در جهت بیان سخنانی که در بردارنده صلح، امنیت و راهنمایی عقلی برای پیروان سایر ادیان آسمانی است  و همچنین روشی برای بیان حقیقت و خفایای اسلام است.

قرار است که این ضریح مقدس در اکثر موزه های کشور هایی اروپایی به نمایش گذاشته شود تا فرصتی برای مسلمانان مهاجر فراهم شود تا بتوانند از راه دور با امام حسین (ع) ارتباط برقرار کنند.

"رجاء الحسناوی" مهاجر عراقی ساکن بلژیک گفت: این پنجره ضریح امام حسین (ع) را برای ما مجسم می کند و فضایی معنوی و ایمانی را برایمان بوجود می آورد و زیارت حرم امام حسین(ع) در کربلا را یاد آوری می کند.

الحسناوی اشاره کرد: حضور ضریح مطهر حسینی نشانه های زیادی دارد از جمله آنها؛ کشف حقیقت حوادثی است که بعد از وفات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برای مسلمانان و اهل بیت (علیهم السلام) در کربلا پیش آمد و بعلاوه مفاهیم انسانی و تربیتی بزرگی که نسل های مختلف باید از آن یاد بگیرند، بیان می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha