پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، اقلیم کردستان را از اعتماد به اسرائیل بر حذر داشت و از ملت عراق، رهبران دینی و سیاسی خواست در بررسی مسئله همه پرسی اقلیم کردستان حکیمانه برخورد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، آیت الله سید محمد تقی مدرسی ازعلمای عراق، اقلیم کردستان را از اعتماد به اسرائیل بر حذر داشت و از ملت عراق، رهبران دینی و سیاسی خواست در بررسی مسئله همه پرسی اقلیم کردستان حکیمانه برخورد کنند.

آیت الله مدرسی در بیانیه هفتگی خود گفت: لغو یا تأخیر همه پرسی و بررسی انگیز این همه پرسی و مشکلات موجود در گفتگو، بهترین راه حلی است که ملت ما انتظار آن را دارند و این از هر راه حل دیگری درست تر است.

ایشان تاکید کرد: تمام کشور های جهان به جز اسرائیل تغییر معادله سیاسی در عراق را نمی پذیرند.

این عالم شیعی به اوضاع اسف باری که در جنوب سودان در جریان است اشاره کرد، و گفت: این مسئله برای ما و هر انسان حکیم کافی است تا از آنچه بعد از همه پرسی شمال عراق پیش می آید، عبرت بگیرد.

آیت الله مدرسی افزود: ملت عراق باید در خصوص آنچه مربوط به اقلیم شمال است تجدید نظر کنند؛ چرا که این مسئله یکی از دلایل اصلی فروپاشی ملت عراق  و بدعتی استعماری  و مردود است.

ایشان رهبران سیاسی کردستان را خطاب قرار داد و از آنان خواست تا از آنچه در زمان شاه ایران اتفاق افتاد و چگونه برخی از رهبران کرد به وی اعتماد کردند و شاه بعد از توافق با صدام حسین در الجزائر در سال 1975م با آنان مقابله کرد، عبرت بگیرند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: از باب نصیحت، شما را از اعتماد به اسرائیل و وعده های دروغین آن و حتی اعتماد به کسانی که نمی توان در دگرگونی اوضاع به آنان اعتماد کرد، بر حذر می دارم که خداوند متعال فرمودند: {كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلإنْسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ}.

ایشان در پایان گفت: ما در عراق متحد و در کنار هم خواهیم ماند و هر اقدام نادرستی که موجب تفرقه شود، آثار منفی آن به نسل های بعدی منتقل خواهد شد و همچنین امیدواریم که در معرض اشتباه های راهبردی قرار نگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha