شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیران استانی حوزه در اجلاسیه معاونین آموزش

حوزه/ ضرورت دارد درس کلام جدید در حوزه برای تربیت و پاسخ گویی به شبهات راه اندازی شود، اگر این مسئله اجرایی شود، قطعا شاهد تحول اساسی درعرصه پاسخ گویی به شبهات خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله موسوی اصفهانی، مدیرحوزه علمیه استان همدان در اجلاسیه معاونین آموزش مدیریت های استانی که در قم برگزارشد با بیان اینکه لازم است برای نیاز جامعه فکری کرد و درس ها را به سمت مسائل روز و اعتقادی بردگفت: جامعه گرفتار مسائل جدید است درحالی که دست طلاب برای پاسخ گویی خالی است.

وی با تاکید براینکه ضرورت دارد درس کلام جدید در حوزه برای تربیت و پاسخ گویی به شبهات راه اندازی شود، افزود: اگر این مسئله اجرایی شود، قطعا شاهد تحول اساسی درعرصه پاسخ گویی به شبهات خواهیم شد.

آیت الله موسوی اصفهانی خواستارتأسیس مدارس علمیه روزانه و تربیت استاد و بازپروری اساتید و راه اندازی طرح تابستانه برای پایه اول تا سوم برای تقویت در دروس پایه ادبیات عرب  شد. 

مدیر حوزه علمیه استان همدان بر تخصصی شدن رشته از پایه ششم به بعد و اجباری شدن ملبس شدن ازپایه شش به بالا تاکید کردو خواستار پی گیری  این مسئله شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی، مدیرحوزه علمیه با بیان اینکه لازم است حمایت جدی از مدیران، استاد و معاونین مدارس علمیه استانها در مسائل مختلف صورت گیرد، افزود: این مطالبه مهمی است ولازم است توجه شود؛ بارگذاری درس خارج رهبرانقلاب درفضای مجازی برای استفاده مدیران، اساتید و معاونین آموزشی مدارس علمیه استانها از درخواست ما است.

آموزش و پذیرش  براساس نیاز باشد

حجت الاسلام والمسلمین پایدار، مدیر حوزه علمیه کهکیلویه وبویراحمد نیز خواستار توجه جدی به وضع معیشت وحمایت درمسائل مختلف اساتید شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پژوهش لازم است براساس نیاز باشد،گفت: دراین مدت نتواستیم به این خواسته جامعه عمل بپوشانیم، آموزش غیر حضوری آسیب جدی به حوزه می زند و در واقع آموزش غیرحضوری معنایش آزمون است و هیچگونه آموزشی درآن صورت نمی گیرد گفت: سفیران کوتاه مدت هم یکی دیگر از مشکلات است و می تواند در درازمدت نه تنها مشکلی را از بین نبرد، بلکه آسیب را بیشتر خواهد کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین  اسحاقی، مدیرحوزه علمیه استان گیلان درسخنانی گفت: لازم است برای پاسخ گویی به مشکلات مدیران، زمان بیشتری از سوی مسئولین حوزه به آنها داده شود.

 وی خواستار تشکیل شورا درمدارس علمیه و دخالت نکردن بعضی مسئولین شهر و یا استان در مدیریت مدارس علمیه شهرستانها شد.

کیفی سازی پذیرش طلاب جدیدالورود از انتظارت جدی است

حجت الاسلام والمسلمین مطهری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز برکیفی سازی پذیرش طلاب جدیدالورود تاکیدکرد و اظهار داشت: انتظارات دراین بحث جدی است و نیاز به  همکاری بیشتر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مدیرحوزه علمیه استان گلستان نیز در سخنانی ضمن تشکر از زحمات مدیر حوزه های علمیه درتحول حوزه به مسئله، کیفی سازی طلاب جدید الورود و برگزاری درس خارج  اشاره کردو اظهار داشت: اگر به این طرحها جامعه عمل پوشانیده شود، شاهد اتفاقات خوبی درآینده نزدیک در حوزه خواهیم بود.

سطح علمی اساتید ارتقاء یابد

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیرحوزه علمیه استان یزد نیز با بیان اینکه لازم است برای ارتقاء تدریس از سطح 1 به بالاتر نیاز به حضور در درس خارج است، خواستار پیگیری دراین مسئله و حل این مشکل شد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با تاکید براینکه طرح های خوبی درحوزه در حال اجرا است و  عنوان کرد: برا ی اجرای طرح و تحول لازم است همه مسئولین همکاری کنند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha