جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 کارگاه آشنایی با آسیب های دوره نوجوانی در  همدان

حوزه/ حجت الاسلام آقاجانی گفت: کمک به نوجوان، واکنشی عمل نکردن، پرهیز از مقایسه، اجتناب از تناقض در رفتار و کمک به تصمیم گیری نوجوان از وظایف مربیان تربیتی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد صادق آقاجانی روانشناس و کارشناس مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، در کارگاه «آشنایی با روش ها آسیب های دوره نوجوانی» د مدیریت حوزه علمیه همدان گفت: دو شیوه برای تربیت نوجوانان در مراکز آموزشی قابل اجرا است، نخست شیوه مراقبتی، دوم شیوه محافظتی.

وی تصریح کرد: روش مناسب تربیتی، استفاده از شیوه مراقبتی است که در این شیوه مدیر و استاد در کنار دانش آموز و طلبه قرار می گیرند و با هدف رشد طلاب فعالیت می کنند و به نظر های مخالف نیز بها می دهند.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره شیوه تربیتی محافظتی، ابراز داشت: در شیوه تربیتی محافظتی، مدیر مجموعه سعی می کند افرادی که با او همراه هستند را انتخاب کند که این مساله درجا زدن مجموعه آموزشی و آفت بزرگی برای حوزه های علمیه است.

وی در ادامه افزود: در تربیت، منع کلی سبب ایجاد مشکل می شود و والدین و مسوولان آموزشی باید با منع جزیی و مراقبت از فعالیت های کودک و نوجوان آنها را کنترل کنند.

این روانشناس حوزوی مطرح کرد: قرار است شخصیت کودک و نوجوان دارای چار چوب خاصی باشد که در علم روانشناسی به این چارچوب ناکامی بهینه گفته می شود.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مربیان و اساتید، بیان داشت: کمک به نوجوان، واکنشی عمل نکردن، پرهیز از مقایسه، اجتناب از تناقض در رفتار و کمک به تصمیم گیری نوجوان از وظایف مربیان تربیتی به شمار می رود.

حجت الاسلام آقاجانی در پایان گفت: باید در حوزه علمیه تولید علم از قرآن و روایات حاصل شود و اساتید نباید دروس را بصورت لقمه آماده به طلاب تحویل دهند تا رشد آنان به خوبی حاصل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha