پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با انتقاد نسبت از عملکرد بسیار ضعیف دیپلماسی کشور در خصوص فجایع میانمار، گفت: نظام اسلامی بر پایه عدالت در دنیا مستقر شده است و فقط محکوم کردن جنایات میانمار که تصاویر آن دل انسان را آزرده می‌سازد، اصلاً کافی نیست و دیپلماسی کشور ما در این خصوص باید فعالیت بسیار بیشتری را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»ازیزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، ظهر امروز در همایش تبلیغی «حسین جهانی، حسینیه جهانی»، در فرهنگسرای غدیر یزد بابیان اینکه یکی افتخارات و امتیازات ما شیعیان که دارای رهبرانی و آثاری هستیم که نه‌تنها خود ما بلکه سرسخت‌ترین دشمنان این مکتب هم مجبور به اقرار در خصوص فضائل و مناقب آن‌ها شده‌اند، گفت: یکی از این آثار گرانسنگ کتاب ارزشمند و وزین اما مهجور، فضائل الخمسة من الصحاح الستة نوشته آیت‌الله سید مرتضی فیروزآبادی است.

وی ادامه داد: ایشان در این کتاب مطالبی از منابع اهل سنت در خصوص فضائل و مناقب اهل‌بیت (ع) جمع‌آوری کرده که حاکی از جذابیت رهبران شیعه برای دیگران است.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه اگر گفته می‌شود «حسین جهانی، حسینیه جهانی» برای امروز و دیروز نیست، بلکه برای همیشه تاریخ بوده، هست و خواهد بود، اضافه کرد: اینکه ما نتوانستیم از این سرمایه عظیم استفاده کنیم، از کوتاهی خودمان است و باید نسبت به این مسئله و اهمیت آن بیشتر توجه و دقت داشته باشیم.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه اسلام و تشیع بُعد جهانی دارد، به مسئله میانمار اشاره و عنوان کرد: در میانماری که نزدیک به 130 قوم و ملیت و مذهب را به رسمیت شناخته اند اما حاضر نیستند که مسلمانان را به‌عنوان یک دین و مذهب به رسمیت بشناسد و به همین دلیل هم هست که در این چند دهه مسلمانان را به طرق فجیع می‌کشند و هیچ‌کس هم نسبت به این عمل شنیع اعتراضی نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با انتقاد نسبت از عملکرد بسیار ضعیف دیپلماسی کشور در خصوص فجایع میانمار، گفت: نظام اسلامی بر پایه عدالت در دنیا مستقر شده است و فقط محکوم کردن جنایات میانمار که تصاویر آن دل انسان را آزرده می‌سازد، اصلاً کافی نیست و دیپلماسی کشور ما در این خصوص باید فعالیت بسیار بیشتری را داشته باشد.

وی بابیان اینکه تبلیغ ما بایستی جهانی باشد تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، گفت: طبق آمار، امروز بالغ‌بر چهار میلیون و 500 هزار مُبلغ با هزینه‌های بسیار هنگفت در اختیار واتیکان و پاپ است که در دنیا به تبلیغ می‌پردازند و اما در بین شیعه و سنی که یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان هستند، آیا 200 هزار مُبلغ مجرب وجود دارد؟

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: علی رغم کمبودها اسلام  توانسته این‌قدر پیشرفت کند، لیکن آن‌ها بااین‌همه امکانات و مُبلغین فراوان اصلاً محبوبیتی و تأثیرگذاری در جهان ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این تأثیرات، صحبت‌های گاندی رهبر فقید هند بود، گفت: این رهبر سیاسی می‌گوید که اگر بخواهیم هند را به استقلال برسانیم، باید از درس‌های عاشورای سید الشهداء(ع) به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بابیان اینکه روحانیت باید در زمینه جهانی‌شدن دین مبین اسلام و تشیع تمام تلاش خود را بکار بگیرند، خاطرنشان کرد: ما برای این کار ظرفیت‌های بسیار خوبی مانند عزاداری‌های جذاب را داریم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha