پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا اقدام تروریستی استان ذی قار عراق را که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۷۰ نفر شد، محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری‌ «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا اقدام تروریستی استان ذی قار عراق را که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از 170 نفر شد، محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: این حادثه اسف بار را به خانواده های قربانیان عملیات تروریستی ذی قار تسلیت می گوییم و برای مجروحین طلب شفای عاجل داریم.

وی اشاره به اینکه دشمن داعشی بعد از این که از رزمندگان قهرمان در میدان های جنگ شکست سنگینی خورد، تلاش می کند تا با این اعمال وحشیانه از مردم بی گناه انتقام بگیرد، از دولت و مسئولین استان های خواست تا تدابیر مناسب و جدی برای حمایت مردم از تروریست ها اتخاذ کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت رصد پیوسته حرکت دشمن و جلوگیری از رسیدن آن به هدف های شوم تاکید کرد؛ برای اینکه دشمن بازر ها، مدارس و اماکن عمومی را هدف قرار می دهد و تمام تلاش اش این است که تعداد هر چه بیشتر مردم بی گناه را به قتل برساند به ویژه که ما در آستانه ماه محرم هستیم.

وی از مسئولان امنیتی و  ذی ربط خواست تا وظایف خود در مبارزه با تروریست ها عمل کنند و اجازه ندهند که دوباره همچنین حوادثی رخ دهد.

امام جمعه کربلا بر ضرورت وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرد و به این آیه کریمه اشاره کرد: (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ).

وی ادامه داد: این آیه شریفه برای دستور به وحدت و همبستگی نازل شده است و معنی اعتصام این است که انسان به نجات دیگری از مشکلات بشتابد و خداوند متعال بهترین ریسمان برای چنگ زدن است و با این چنگ زدن قدرت بسیار بزرگی بوجود می آید که هیچ ترسی بر آن ها نخواهد بود. این آیه نسبت به تفرقه و پیامد های منفی آن نیز اشاره کرده است.

وی همچنین افزود: راه تفرقه بی نتیجه است و باعث افزایش روز افزون مشکلات می شود.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: خداوند متعال متذکر نعمت خود می شود و می گوید: بعد از اینکه دشمن همدیگر بودید و سرنوشتتان مختلف بود بین دل های شما الفت ایجاد کردم.

وی اشاره کرد: خداوند عز و جل از لفظ برادر در آیه کریمه استفاده کرده است تا الفت و دوستی زیادی را بازتاب کند و بعد از اینکه دشمن یکدیگر و در آستانه مرگ بودند،نعمت خود را بر آنان عرضه کرد لذا انسان این موارد را بیاد آورد و به مراقبت نفس بپردازد و متذکر شود که چه بود و به کجا رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha