سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مرتضی ترابی

حوزه/ موفقیت طلاب، فضلا و اساتید حوزه در گروی این است که با تکیه بر میراث عظیم علمی و معنوی حوزه های علمیه بتوانند به شرایط و تحولات روز جامعه توجه داشته و به نیازها پاسخ لازم را بدهند.

حجت الاسلام مرتضی ترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که چندی است سال تحصیلی حوزه و مراکز حوزوی آغاز شده است، اظهار داشت: امروز دست نیاز جامعه و نظام اسلامی به سوی حوزه دراز است و به تعبیر مقام معظم رهبری، حوزه به عنوان مادر نظام باید به این نیازها و سوالات توجه داشته و در پاسخگویی به آن ها فعال باشد.

وی با اشاره به این که توجه به اصل نیازشناسی و شناخت دقیق اقتضائات روز یکی از رموز مهم موفقت حوزه و روحانیت است، افزود: موفقیت طلاب و فضلا و اساتید حوزه در گروی این است که با تکیه بر میراث عظیم علمی و معنوی حوزه های علمیه بتوانند به شرایط و تحولات روز جامعه توجه داشته و به نیازها پاسخ لازم را بدهند.

عضو هیئت استفتائات آیت الله العظمی سبحانی همچنین بر لزوم توجه جدی به مقوله اخلاق و تهذیب نفس در حوزه تاکید کرد و گفت: از دیرباز یکی دیگر از عوامل توفیق حوزه و روحانیت پرداختن جدی به مقوله تهذیب نفس و مسایل اخلاقی بوده به خصوص در زمانه کنونی که این نیاز جدی تر از گذشته احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: بی شک جدیت در تحصیل و تلاش مستمر در مسیر تقوا و تزکیه نفس، باعث موفقیت روزافزون حوزویان در عرصه های گوناگون تحصیل، تبلیغ و ترویج و نشر آموزه ها و معارف اهل بیت(ع) در سطح جامعه می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha