پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام  علی سرلک

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تصریح کرد: امروز به شدت نیازمند حضور و فعالیت سینماگران انقلابی در عرصه هنری کشور هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اهمیت و حوزه اثرگذاری بالای هنر سینما بر کسی پوشیده نیست و همین مطلب به ما این مهم را گوشزد می کند که نباید از توجه به رسانه مهمی چون سینما در مسیر تبلیغ آموزه های دینی و حراست از آرمان های انقلابی غافل بشویم.

وی با اشاره به این که متاسفانه کمبود فیلمساز و به طور کلی سینماگر در حوزه سینمای انقلابی کاملاً احساس می شود، افزود: هر چند در سال های اخیر از سوی برخی فیلمسازان و مدیران تلاش های خوب و قابل تقدیری برای تولید آثار فاخر ملی و انقلابی صورت گرفته اما ما چه در زمینه فیلمنامه نویس، تهیه کننده، فیلمساز و بازیگر در تراز انقلاب اسلامی با مشکل جدی روبرو هستیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی همچنین با بیان این که سینما در دنیای کنونی یکی از ابزارهای بسیار پرمخاطب فرهنگی و هنری به شمار می رود، گفت: واقعیت تاسف باری که وجود دارد این است که سینماگرانی که بخواهند در جهت نشر آموزه های دینی و انقلابی در مدیوم سینما کار کنند به میزان لازم وجود ندارد و ما نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید در این رابطه به تربیت نیرو و کادرسازی بپردازیم.

وی یادآور شد : هر چند ممکن است در این بین برخی از سینماگران پیام اصیل انقلاب را به‌خوبی دریافت کرده و به آن نیز پرداخته باشند، اما بی شک کاری که آن‌ها انجام داده‌اند با آنچه مورد انتظار است، فاصله قابل توجهی دارد و ما باید بتوانیم با مدیریت درست و حمایت های لازم ، این خلأ را در آینده نزدیک پُر کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha