جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه ها به مناسبت ماه محرم پرداختند و گفتند: ماه محرم یادآور ارزش ها و مفاهیمی است که امام حسین (علیه السلام) با انقلاب خویش بر اساس شیوه جدش رسول خدا (ص) پایه ریزی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه ها به مناسبت ماه محرم پرداختند و گفتند: ماه محرم یاد آور ارزش ها و مفاهیمی است که امام حسین (علیه السلام) با انقلاب خویش بر اساس شیوه جدش رسول خدا (ص) پایه ریزی کردند.

سید فضل الله: عراق در آستانه آزادی کامل از تروریست هاست

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت: خطر اسرائیل همچنان پابر جاست و روز به روز علیه لبنان بزرگتر و بیشتر می شود؛ چراکه اسرائیل اقدام به نصب دستگاه شنود در بیشتر مناطق لبنان نموده یا دیوار صوتی را شکسته تا مردم را بترساند و همچنین اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کرده که از احتمال تجاوز به لبنان حکایت دارد، اما ما بعید می دانیم که دشمن به این زودی اقدام به عملیات نظامی کند اما این یدان معنا نیست که ما به راحتی بخوابیم و به مبارزه با دشمن و نیرنگ او نیندیشیم.

وی در خصوص عراق گفت: عراق در آستانه پاک سازی کامل از تروریست ها قرار دارد و ما امیدواریم که بعد از اعلام همه پرسی استقلال کردستان و اقدام پارلمان در ردّ این طرح، بحران داخلی به وجود نیاید. ما از ملت کرد می خواهیم خطر این مسئله و آثار منفی آن را درک کند که پیامد های آن تنها در تجزیه عراق نیست، بلکه در اطراف منطقه هم تأثیر می گذارد.

سید فضل الله ادامه داد: حفظ وحدت عراق مسئولیت تمامی عراقی هاست و هر اتفاقی که برای عراق بیافتد، منطقه هم به آن دچار خواهد شد و جدایی اقلیم کردستان، جغرافی سیاسی منطقه را به هم می ریزد و ما معتقدیم که عراق اکنون برای مقابله با گروهک های تروریستی که همچنان قادرند امنیت عراق را به هم بزنند به وحدت بسیار نیازمند است.

سید فضل الله در پایان گفت: در آستانه ماه محرم هستیم؛ ماهی که یاد آور ارزش ها و مفاهیمی است که امام حسین (علیه السلام) با انقلاب خویش بر اساس شیوه جدش رسول خدا (ص) پایه ریزی کردند که از جمله آن ها جانفشانی، بخشش و گذشتن از چیزی های گرانبها و ارزشمند می باشد.

وی افزود: ماه محرم باید مناسبتی باشد برای وحدت و همبستگی میان تمام کسانی که اسلام و انسانیت را دوست دارند و برای برپایی عدالت بر روی زمین تلاش می کنند.

سید فضل الله تاکید کرد: سخنرانی ها در این ماه باید آگاهانه و برنامه ریزی شده باشد تا این مراسم را به افق های والای آن برساند و گستره آن را افزایش دهد.

آیت الله نابلسی: جبهه مقاومت هر کجا که نیاز باشد حاضر است

آیت الله عفیف نابلسی گفت: این تصادفی نیست که جبهه های مقاومت از یمن و عراق گرفته تا سوریه با هم متحد می شوند.

وی ادامه داد: نیرو های متجاوز آمریکایی- اسرائیلی و داعشی که از چند سال پیش به ملت های مسلمان حمله می کنند باید سیلی محکم بخورند تا از تروریسم، تجاوز و اعمال وحشیانه خود دست بردارند؛ به همین خاطر پیروزی بزرگ دیر الزور و  سخنان سید عبد الملک الحوثی در خصوص تحولات جدید میدانی و موشک هایی که به شهر های متجازان و پایگاه های آنان می رسد، سیلی بر دشمن است.

آیت الله نابلسی افزود: ملت های مسلمان از سوریه تا عراق و یمن بسیاری از انسان های بی گناه را از دست دادند و اکنون زمان مجازات ظالمان و قدرت یافتن مستضعفان فرا رسیده است.

ایشان در پایان گفت: سوریه به صلح، یمن به سعادت و عراق به اصالت خود بازخواهد گشت، اما نیروی های متجاوز به خواست خود رو به نابودی هستند.

شیخ دعموش: محور مقاومت با داعش مقابله کرد و آن را شکست داد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه به تحولات میدانی و سیاسی منطقه به نفع محور مقاومت اشاره کرد و گفت: دستاورد های مستمر میدانی که اخیرا در سوریه و به ویژه دیر الزور حاصل شد، با توجه به اوضاع میدانی و سیاسی بحران سوریه دستاوردی راهبردی است.

وی به اهمیت آزادی دیر الزور اشاره کرد و گفت: این پیروزی زمینه را برای پیروزی بزرگ و نهایی بر سازمان داعش در سوریه و عراق و نابودی کامل عناصر نظامی این گروهک تروریستی در منطقه، فراهم می کند.

شیخ دعموش تصریح کرد: تاریخ به ثبت خواهد رساند که محور مقاومت در مقابل داعش در منطقه ایستاد و با آن جنگید و تررویست ها را شکست داد و شکست پروژه داعش در عراق، سوریه و منطقه به معنی شکست پروژه آمریکا واسرائیل است که خواهان این هستند که تمامی کشور های منطقه تحت تسلط و تصرف آن ها باشد.

 شیخ حبلی: رزمایش اخیر اسرائیل حکایت از ضعف ارتش آن دارد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت پی گیری پرونده کسانی که در حمله اسرائیل در سال 1982م با دشمن اسرائیلی برای اشغال لبنان همکاری کردند، تاکید و عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن از طریق برخی فیلم ها را محکوم کرد و گفت: حکومت باید کسانی که به تبلیغ اسرائیل در لبنان می پردازند را مورد محاکمه قرار دهد.

وی اشاره کرد: دشمن اسرائیلی بعد از پیروزی ارتش سوریه و هم پیمانان آن در شکست حصر دیر الزور، احساس شکست می کند و سرکرده های دشمن خوب می دانند که ناتوان تر از این هستند که به لبنان تجاوز کنند.

شیخ حبلی افزود: رزمایش های اخیر اسرائیل حاکی از ضعف ارتش اشغالگر دارد و این مسئله تل آویو را وادار می کند که دست به اقدامات تحریک آمیز مثل بمباران که در شهر صیدا انجام گرفت، بزند که نشان از شکست و درماندگی رژیم صهیونیستی دارد.

امام جمعه صیدا خواستار تلاش همگی برای توقف کشتار مسلمانان میانمار شد و گفت: کشور های جهان از توقف این کشتار ناتوان مانده اند.

وی افزود: در ایام هجرت پیامبر (ص) باید از یاری مسلمانان یثرب از مسلمانان مکه عبرت و درس گرفت و در زمانی که کشور های اسلامی به محکوم کردن و تقبیح کشتار و شکنجه مسلمانان اکتفا می کنند بدون اینکه هیچ حرکتی در جهت متوقف ساختن این خونرزیزی کنند، به یای مسلمانان بشتابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha