جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 یادواره شهدا

حوزه/ اگر همچنان ملت ایران از شهدا الگوبرداری کنند و همانند آن ها با تکیه بر فرمایشات رهبری در مسیر حفظ انقلاب گام بردارند، می‌توانند دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ظهیری شب گذشته در ادامه مراسم یادواره شهدای مشق عشق که در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد، با بیان این که دشمنان از ترویج روز مباهله جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: زمانی که بزرگان مسیحیت مشاهده کردند که حضرت محمد(ص) به همراه اهل بیت(ع) برای مباهله آمدند، در آخرین لحظه از مباهله پشیمان شدند.

وی اضافه کرد: امروزه اختلاف میان کشورها در مورد مرزهای جغرافیایی رفع شده و کسی حق شکستن مرزها را ندارد، اختلاف پولی و زبانی ارتباط کشورها نیز با محوریت دلار و زبان انگلیسی رفع شده، اما همچنان اختلاف در اعتقادات کشورها به خوبی قابل مشاهده است.

کارشناس علوم دینی با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار عنوان کرد: در میانمار صدها هزار نفر توسط نظامیان کشته و آوار شده‌اند، اما هیچ تشکل بین‌المللی به صدای مسلمانان توجه نمی‌کند و در حالی جایزه صلح نوبل را به یک زن تجاوزگر می‌دهند که امثال او با کشتار و قتل عام می‌خواهند ریشه مسلمانان را خشک کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، گفت: صهیونیست‌ها در میانمار، افغانستان، پاکستان و یمن مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند به همین علت افراد به اسم اسلام به کشتار مسلمانان اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم اهداف بسیاری را برنامه‌ریزی کرده، تصریح کرد: برای تحقق این اهداف با ظرفیت‌های مختلف خود به میدان آمده است؛ رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای هزینه می‌کند تا آتش اختلاف را در میان مسلمانان شعله‌ور کند.

وی از رشادت‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: اگر همچنان ملت ایران از شهدا الگوبرداری کنند و همانند آنها با تکیه بر فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر حفظ انقلاب گام بردارند می‌توانند دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کنند.

این سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) با اشاره به این که شهدا در مسیر اسلام جان خود را تقدیم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی خاک قداست پیدا می‌کند که در راستای دین و اعتقادات باشد و خاک به تنهایی ارزش نثار جان را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید نسبت به الگوبرداری از شهدا اهتمام جدی داشته باشیم، عنوان کرد: اگر با اخلاص و تکیه بر وعده‌های الهی در میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی حضور یابیم می‌توانند همانند جنگ سخت در این عرصه‌ها نیز بر دشمن غلبه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان این که برترین هیأت‌ها و مجالس عزاداری کشور در قم برپا می‌شود، گفت: در کنار شور حسینی باید ترویج شعور حسینی نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که جان خود تقدیم کردند تا دین اسلام و پرچم اهل بیت(ع) استوار بماند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha