جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار داده و همواره درصدد ضربه زدن به بنیان خانواده‌های ایرانی اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن روز خانواده، اظهار داشت: اهمیت ادیان الهی به‌ویژه اسلام به موضوع خانواده، نشان از اهمیت این کانون در جوامع بشری است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در جامعه، افزود: استحکام و سلامت خانواده باعث تقویت و سلامت جامعه خواهد شد.

امام جمعه بجنود، خانواده را کانون محبت و عشق دانست و گفت: خانواده در تربیت فرزندان نقش آموزش، الگوپذیری، نظارت و مراقبت را بر عهده دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای رسوخ در خانواده‌ها و سست کردن بنیان آن تصریح کرد: باید با محکم کردن بنیان خانواده وظیفه خود در قبال فرزندان و جامعه را به‌ درستی انجام دهیم .

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به شأن نزول سوره مبارکه انسان نیز گفت: این سوره در شأن خانواده امام علی (ع) و انفاقی که این امام همام و خانواده‌اش در راه رضای خداوند برای ایتام و فقرا انجام دادند نازل شد و روز خانواده نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ما مسلمان و شیعه حضرت علی (ع) هستیم و باید با شیوه زندگی این امام بزرگوار بیشتر آشنا شده و سبک زندگی ایشان را ادامه راه زندگانی خود قرار دهیم.

امام‌جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه در خانواده‌های ما انسان‌های با ایمان تقویت می‌شود، افزود: امروز خانواده مسلمانان به‌ویژه کشور ما هدف توطئه‌های دشمنان واقع شده است و آن‌ها تا اندازی در این هدف خود موفقیت داشته‌اند، اما رمز پیروزی مردم ما این است که سبک زندگی‌شان به شیوه زندگی امام علی (ع) باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین بر نقش والدین به‌خصوص مادران در تربیت جوانان و آینده‌سازان جامعه تأکید کرد و گفت: غفلت والدین از توجه به فرزندان پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی جوانان از بی‌توجهی والدین و خانواده نشات می‌گیرد، اظهار داشت: خانواده به‌عنوان مأمن آرامش جسمی و روحی افراد است و در آیات قرآنی بر نقش مهم خانواده در تربیت جسمی و روحی فرزندان تأکید شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha