سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی تنها برای گرفتن مدرک وارد حوزه می شوند که این مسأله با اصول محوری و راهبردی حوزه در تضاد است، گفت: طلاب با ورود به حوزه باید همه توان خود را برای رضایت الهی و صاحب اصلی حوزه به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری با اشاره به این که علمای دینی با تحمل مشقت های بسیاری در گذشته توانستند مسیر علم آموزی را به خوبی طی کنند، تصریح کرد: تلاش های بی وقفه علما و بزرگان دینی در طول تاریخ موجب پاسداری از میراث گرانبهای ائمه اطهار(ع) شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره دست های شیطانی برای نابودی دین و تحریف آن در جامعه تلاش های  بسیاری کردند، گفت: اما فقهای دینی حتی با نثار خون خود نگذاشتند دین و میراث ارزشمند ائمه معصومین(ع) در جامعه کمرنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: تلاش های علمای بزرگ در طول سالیان متمادی در حوزه های علمیه موجب اعتلای دین و پرورش طلاب بسیار مستعد و طراز اولی شد که امروز مایه عزت و افتخار جهان اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهتمام بزرگان دینی به کسب علم و ترغیب دیگران به علم آموزی با گفتار و عمل  اثرات مطلوبی در گسترش علوم دینی در جامعه داشته است، تصریح کرد: امروز نیز گفتار و عمل یک طلبه و روحانی می تواند بهترین الگو برای تقویت مبانی دینی در جامعه باشد.

وی با تأکید بر این که طلاب باید همه عمر به سمت کسب علم برود، خاطرنشان کرد: تحقق این کار مستلزم تلاش بسیار است و همواره علم را به عنوان گمشده تلقی کرده و به دنبال کسب علم باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید با کسب تقوا الهی مروج دین و ارزش های اسلامی در جامعه باشند، تصریح کرد: طلاب میراث داران ارزش های دینی در جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آنچه که باید به عنوان اساس طلبگی مد نظر قرار دهند، کسب تقوا وعلم و ترویج دین است، افزود: اخلاق و رفتار طلاب باید به گونه‌ای باشد که مردم به دین دعوت شوند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود با ضمن شناخت و فهم دقیق و صحیح با مسائل دینی در مسیر تحقق آن نیز گام بردارد، ادامه داد: طلاب باید آنچه را که در حوزه می آموزند به جامعه منتقل کنند و این یکی از رسالت های مهم طلاب حوزه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود خلوص نیت را یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه طلاب دانست و خاطرنشان کرد: نخستین شرط طلبه ای که وارد حوزه می شود نیت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که همه امور زندگی ما در زندگی طلبگی باید در مسیر الهی باشد، تصریح کرد: درس خواندن برای خدا موجب رسیدن طلاب به تعالی و سعادت حقیقی خواهد شد و اگر غیر از این باشد طلاب به جایگاه واقعی خود دست نخواهند یافت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی تنها برای گرفتن مدرک وارد حوزه می شوند که این مسأله با اصول محوری و راهبردی حوزه در تضاد است، خاطرنشان کرد: طلاب با ورود به حوزه باید همه وجود خود را برای رضایت الهی و صاحب اصلی حوزه به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha