سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین عباس اسکندری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم ، رسالت مهم حوزه و روحانیت در راستای افزایش جمعیت را تلاش مستمر در عرصه فرهنگ سازی برپایه آموزه های دینی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری همایش حوزه علمیه و جمعیت ابراز داشت: برگزاری این گونه همایش ها و نشست ها می تواند زمینه لازم برای گفتمان سازی و ترویج مباحث فرهنگی در خصوص بحث افزایش جمعیت را در بین بدنه حوزه ایجاد کند.

وی افزود: البته به لطف الهی عموم حوزویان نسبت به اهمیت و ضرورت این موضوع اشراف و آگاهی لازم را دارند چه آن که بزرگان ما از علما و مراجع تقلید تا اساتید برجسته و در راس آن ها مقام معظم رهبری همه بر لزوم افزایش جمعیت کشور تاکید دارند و همین مساله نشان می دهد که حساسیت ها نسبت به این مقوله کاملاً وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین با بیان این که کاهش جمعیت ، خطر امنیتی ، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور و نظام ما به همراه دارد، گفت: برپایه اعلام نظر کارشناسان و صاحب نظران ، اگر نرخ زاد و ولد کشور به همین صورت فعلی باقی بماند، ایران اسلامی به تدریج دچار پیری نسل شده و جمعیت کشور کاهش محسوسی پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با چنین وضع نامطلوبی بی شک روحانیت و حوزه های علمیه با فعالیت های تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای رسانه ای می توانند به سهم خود جلوی وقوع این خطر و تهدید بالقوه را بگیرند، به ویژه طلاب وفضلای جوان حوزه که بستر برای فعالیت های تبلیغی آن ها به خوبی فراهم می باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha