شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میانمار

حوزه/ طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران در واکنش به نسل کشی مسلمانان میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

 حجت الاسلام بابادایی سامانی، در حاشیه این تجمع، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نسل کشی مسلمانان میانمار را گناهی نابخشودنی برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه در ایام گذشته شاهد جنایت های خونین دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور بودیم و این نسل کشی ظلم بزرگی است که علیه یک اقلیت دینی انجام می شود.

وی تصریح کرد: مسلمانان میانمار سال ها است که در این کشور زندگی می کنند و در این سرزمین ریشه دارند، ولی دولت میانمار با حمایت و چراغ سبز آمریکا و حمایت های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی، در نهایت بی رحمی نسل کشی های گسترده ای را به راه انداخته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران گفت: رییس جمهور میانمار همچون هیتلر و دیگر دولتمردان جنایتکار غربی که دست شان به خون هزاران زن و کودک بی گناه آغشته است، در حال جنایت علیه بشریت است.

وی ادامه داد: بسیار دردآور است که به مسلمانان میانمار حتی اجازه خارج شدن از منزل شان برای دور شدن از منطقه درگیری را نمی‌دهند و آن ها را زنده در خانه هایشان و با آتش می سوزانند. معتقدیم هدف دولت جنایتکار میانمار از این وحشی گری ها پاکسازی آن کشور از مسلمانان و دین اسلام است که قطعا به نیات پلیدشان نخواهند رسید.

حجت الاسلام بابادایی ضمن انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی و دولت های اسلامی در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار، بیان داشت: با این که سازمان ملل متحد همواره در جهت تامین دولت های غربی و مستکبرین گام بر می دارد، ولی با این حال ابعاد جنایت در میانمار به حدی است که دبیر کل سازمان ملل نیز به نسل کشی مسلمانان میانمار توسط دولت این کشور اذعان دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در بیانات اخیرشان با انتقاد شدید از سکوت دولت های اسلامی در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار، تاکید کردند که باید با اقدام عملی مثل فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه دولت میانمار، جلوی این جنایت را گرفت و از مسلمانان آن کشور حمایت نمود.

حجت الاسلام بابادایی در پایان با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ حامی مظلومان بوده و خواهد بود، گفت: در همین راستا طلاب و اساتید حوزه علمیه استان تهران برای حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار و محکومیت وحشی گری های دولت این کشور، امروز در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان رسیدگی سریع سازمان ملل به وضعیت مسلمانان میانمار و فشار به دولت این کشور برای توقف نسل کشی هستند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha