جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صافی

حوزه/ حجت الاسلام صافی گفت: حوزه انقلابی یعنی اینکه طلاب و حوزویان سیاسی باشند، بینش سیاسی و بصیرت سیاسی داشته باشند و بر آن بیفزایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان  حجت الاسلام علی اکبر صافی،  صبح امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی طلاب جدیدالورود سطح 3 موسسه آموزش عالی مجتهده امین، با بیان اینکه امروز سال تحصیلی خواهران سطح 3 این موسسه را آغاز خواهیم کرد، گفت: مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی که امروز به همت دفتر تبلیغات اسلامی بامحوریت علمی برای پژوهش ایجاد شده نوید آینده روشن را می دهد.

 مدیر موسسه آموزش عالی مجتهده امین  تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرخود با طلاب تهرانی فرمودند «آنچه که برای یک طلبه حوزوی مهم است.، داشتن نصاب علمی است»، براین اساس  برخوردار شدن از یک نصاب علمی لازم وضروری است.

وی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر یک حوزوی از نصاب علمی لازم برخوردار نباشد نمیتواند در جامعه در مخاطبان تاثیرگذار باشد. بنابراین رسیدن به تخصص و نصاب علمی یکی از سیاست های مرکز مدیریت حوزه های خواهران بوده  که بر همین اساس رشته های تخصصی را برای خواهران طلبه در سطح 3 و 4 راه اندازی کرده است.

مدیر موسسه آموزش عالی مجتهده امین یادآور شد:  دومین توصیه رهبر معظم انقلاب توصیه به تقوا بود. ایشان  فرازی از دعای ابوحمزه  را مورد اشاره قرار دادند که برای خود من خیلی جالب بود، مبنی براینکه اولین اثرگناه، سلب توفیق اطاعت  و عبادت خداوند است.

 وی با اشاره به سومین توصیه مقام معظم رهبری دراین دیدار به طلاب مبنی بر تحول درحوزه علمیه  گفت:  معظم له تاکید کردند که طلاب تحول را از خود آغاز کنند، طلاب خود باید منشا تحولات  شوند  و پویایی  و تحول در حوزه های علمیه را رقم بزنند.

حجت الاسلام صافی اذعان کرد: صدور فرمان آتش به اختیار  برای  همه طلاب حوزه یکی از راهبردهای اساسی در سخنان رهبر معظم انتقلاب بوده است، نکته بعدی که فرمودند، این است  که راه طلاب راه انبیا است، انبیا برای دو چیز مبعوث شدند، نخست ایجاد جامعه توحیدی  و سپس تحقق حیات طیبه که مبتنی بر گوهر ایمان است، بنابراین رسالت طلاب نیز اینگونه است.

وی بیان داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما نظام اسلامی داریم ولی جامعه اسلامی و مدیریت اسلامی نداریم، طلاب باید بنیان های فکری  جامعه اسلامی را با تحقیق و پژوهش تبیین کنند و زمینه تحقق آن را فراهم سازند.

استاد حوزه متذکر شد: تاکید مجدد بر حوزه های انقلابی از دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی بود، امروز مغالطه هایی صورت می گیرد  که گویی میان انقلاب اسلامی و ارتباطات جهانی تضاد است، عده ای  طراحی شده سعی دارند  که بین انقلاب و مناسبت ها و ارتباطات  فاصله بیندازند.

وی تاکید کرد: حوزه انقلابی یعنی اینکه طلاب و حوزویان سیاسی باشند، بینش سیاسی و بصیرت سیاسی داشته باشند و بر آن بیفزایند.

حجت الاسلام صافی خاطرنشان کرد: توصیه  و تاکید رهبری به بحث نصاب علمی ، یعنی اینکه هر حوزوی باید یک تخصصی داشته باشد، امروز  دیگر اوج یک طلبه  نباید فقط تسلط بر اصول فقه و ادبیات عرب و ...باشد باید طلبه در یک موضوع جانبی متخصص باشد، که حوزه های خواهران در این عرصه  خوب پیشرفت کرده  و باید ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 215 طلبه خواهر درسطح 3 موسسه آموزش عالی مجتهده امین  در حال تحصیل و یا فارغ التصحیل شده اند، گفت: همه طلاب خواهر دانش پژوهش این موسسه  در یک زمینه ای متخصص شده اند و به صورت کاربردی از آن بهره می برند.

مدیر موسسه آموزش عالی مجتهده امین اظهار داشت: در حال حاضر خواهران طلبه در سطح 3 و 4 در موضوعات فقه و اصول، کلام اسلامی، خانواده، مطالعات اسلامی در این موسسه آموزشی  تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha