سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت یک سری مولفه هایی دارد که ساده زیستی یکی از مهمترین این مولفه ها است. ساده زیستی بسیار برای مردم مهم است هرچند که خود آنان با اشرافی گری زندگی کنند، اما انتظارشان از یک روحانی داشتن زندگی ساده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در کارگاه «بایسته های تلبس» که برای طلاب تازه معمم شده حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد، گفت: کارگاه تلبس از سال 1388 در حوزه های علمیه برنامه ریزی شده و کار بسیار پسندیده ای است برای جلوگیری از آفاتی که ممکن است برای هر طلبه ای به وجود آید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امسال تعداد 30 نفر از طلاب استان ملبس به لباس روحانیت شدند و در این شش سال اخیر حدود 250 نفر در استان ملبس شده اند.

وی به برخی مولفه ها و انتظارات اسلام و مردم از یک روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت یک سری مولفه هایی دارد که ساده زیستی یکی از مهمترین این مولفه ها است. ساده زیستی بسیار برای مردم مهم است هرچند که خود آنان با اشرافی گری زندگی کنند، اما انتظارشان از یک روحانی داشتن زندگی ساده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری اضافه کرد: در صورتی که روحانی این ساده زیستی را نداشته باشد و به سمت زندگی اشرافی حرکت کند ممکن است از اسلام و مردم دور شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، داشتن پوششی ساده و زیبا، برخوردار بودن از علم و اخلاق را یکی دیگر از مولفه های یک روحانی عنوان کرد و ابراز داشت: مردم روحانی را می پذیرند که هم به لحاظ علمی و هم اخلاقی دارای شرایط لازم باشد.

وی، انقلابی بودن، داشت بصیرت، تفقه در دین و توکل بر خدا و مردمی بودن را از دیگر مولفه های یک روحانی عنوان کرد و گفت: در انجام رسالت خود به خدا توسل کنید و با توجه به فضا و درایت، کار خود را انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین خدری توسل به اهل بیت(ع) را رمز موفقیت طلاب عنوان کرد و بیان داشت: در انجام وظایف و رسالت خود به اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) متوسل شوید که در کار شما گشایش باز شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha