پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کشتار «صبرا و شتیلا» سند بی‌رحمی و میراث خونین اسرائیل

حوزه/ حنان عشراوی عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین طی بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه قتل عام صبر و شتیلا با همدستی ارتش اسرائیل انجام شده، آن را سند بی‌رحمی اسرائیل علیه مردم فلسطین و میراث تخریب و خونریزی نامید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، به مناسبت 35 سالگی بزرگداشت فاجعه کشتار «صبرا و شتیلا»، یک مقام رسمی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که قتل عام ظالمانه و ناعادلانه اسرائیل علیه مردم فلسطین همچنین «سند» بی‌رحمی و ظلم و ستم اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

حنان عشراوی سیاست‌مدار فلسطینی، وزیر سابق آموزش عالی و تحقیقات و عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین و از فعالان حقوق بشر، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادبیخش فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت فاجعه «صبرا و شتیلا» با تاکید بر این که قتل عام بی‌رحمانه هزاران فلسطینی با همدستی و پشتیبانی قاطع ارتش اسرائیل انجام گرفته گفت: امروز ما سی و پنجمین سالگرد قتل عام غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی در اردوگاه‌های آوارگان صبرا و شتیلا در بیروت غربی را در 15-18 سپتامبر 1982 یاد آور می‌شویم.

کشتار صبرا و شتیلا

کشتار «صبرا و شتیلا» میراث تخریب و خونریزی اسرائیل

عشروای در ادامه گفت: کشتار بی‌رحمانه‌ای که با همدستی و حمایت ارتش اسرائیل تحت رهبری آرییل شارون صورت گرفت و میراثی از تخریب و خونریزی به جای گذاشت.

عشراوی افزود: این فاجعه همچنان به عنوان یک حادثه غم انگیز در تاریخ فلسطین باقی مانده است و با گذشت 35 سال، هنوز هم «فاجعه صبر و شتیلا» نمایانگر بی‌رحمی و ظلم و ستم اسرائیل نسبت به مردم فلسطین است. این قتل عام نیز همانند دیگر جنایات انجام شده علیه مردم فلسطین بدون مجازات باقی مانده است.

این مقام جنبش آزادی‌بخش فلسطین افزود: باید به کل جامعه بین‌المللی یادآوری کرد که وضعیت بیش از 6 میلیون پناهنده فلسطینی حل نشده باقی مانده است. اسرائیل و ایالات متحده نیز باید به جای هدف قرار دادن بخش بنیاد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی، عدالت را در قبال آوارگان فلسطینی اجرا کرده و

قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، به ویژه قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل متحد (1948)، کنوانسیون ژنو 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (1966) و اعلامیه جهانی حقوق بشر (1948) را که همگی به تایید جوامع بین‌المللی هستند را اجرا کنند.

کشتار صبرا و شتیلا

کشتار «صبرا و شتیلا»

در تاریخ 16-19 سپتامبر 1982 نظامیان صهیونیست به فرماندهی «آرییل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و نیروهای «فالانژ» لبنان دست به کشتاری وسیع در اردوگاه‌های «صبرا و شتیلا» زدند؛ این دو اردوگاه در محله‌های فقیر جنوب بیروت قرار داشت و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های فلسطینی، این جنایت به بهانه ترور «بشیر جمیل» رهبر وقت حزب فالانژ لبنان (معروف به کتائب) و به ادعای خونخواهی وی انجام شد؛ همچنین شارون ادعا کرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین که یک ماه پیش از این جنایت لبنان را ترک کرده بودند حدود 3 هزار نفر از اعضایش را در این 2 اردوگاه نگه داشته است و حال باید پاکسازی شود.

به این ترتیب نظامیان رژیم صهیونیستی با همکاری مزدوران خود در لبنان روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (16، 17 و 8 سپتامبر) وحشیانه به اردوگاه‌های صبرا و شتیلا هجوم بردند و دست به قتل، شکنجه، تجاوز به زنان و تکه تکه کردن جسد آنها پرداختند، جنایت به بیمارستان‌های عکا و غزه در نزدیکی این 2 اردوگاه نیز کشیده شد و پرستاران و پزشکان این بیمارستان‌ها را نیز در برگرفت. گفته می‌شود نزدیک به 3000 انسان بی‌گناه، از زن و مرد و کودک و پیر و جوان در این جنایت بی‌رحمانه به قتل رسیدند.

کشتار صبرا و شتیلا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha