جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی-نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به صدرور تفکر بسیجی، گفت: آمریکایی ها قبلا هر وقت اراده می کردند، تحولی را در منطقه ای ایجاد کنند، موفق می شدند، ولی علی رغم لشکر کشی های فراوانی برای تغییر رژیم سوریه و جدا کردن این کشور از جبهه مقاومت توفیقی پیدا نکردند، به خاطر نقش بسیار بالنده و ریشه دار انقلاب اسلامی ایران می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به نقش روحانیت در بیش از یک هزار سال پاسداری از شریعت، حریم اهل بیت(ع)، مبانی تشیع و نگهبانی از میراث گرانبهای بعثت پیامبراکرم (ص) اشاره کرد و گفت: طی یک صد و پنجاه سال گذشته تاکنون، افراد بزرگی همچون ملا علی کنی در مبارزه با قرارداد ننگین رویتر، شیخ فضل لله نوری درنهضت مشروطیت، میرزای شیرازی در جنبش تنباکو، آیت الله کاشانی در نهضت ملی نفت، امام خمینی(ره) و شهیدان مطهری و صدر درجهت مقابله با اندیشه های التقاطی، ناسیونالیستی،  لیبرالیستی و چپ مارکسیستی و جبهه انحراف با نقش اثرگذار خود قیام کردند و برگ های زیبایی را برای تاریج تشیع به  یادگار گذاشتند.

وی افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و روحانیت شیعه باید به عنوان یک جهاد کبیر با همه توان و قدرت، برای نشر فرهنگ عمیق اسلامی در مقابل حملات و تفکرات غربی ها بایستد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: درحال حاضر شاهد ایفای نقش انقلاب اسلامی ایران به صورت معجزه در انتقال فرهنگ بسیجی در سوریه، عراق، یمن و سایر نقاط جهان می باشیم و باید همچنان درجهت حفظ این فرهنگ  تلاش کنیم.

ناکامی آمریکایی ها

 وی، به ناکام  ماندن استکبار در ساقط کردن حکومت سوریه  اشاره کرد و گفت: دلیل این که آمریکایی ها قبلا هر وقت اراده می کردند، تحولی را در منطقه ای ایجاد کنند، موفق می شدند، ولی علی رغم لشکر کشی های فراوانی برای تغییر رژیم سوریه و جدا کردن این کشور از جبهه مقاومت توفیقی پیدا نکردند، به خاطر نقش بسیار بالنده و ریشه دار انقلاب اسلامی ایران می باشد.

کمک رژیم صهیونیستی به نظامیان میانمار

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با محکوم کردن کشتار مسلمان میانمار، با بیان این که رژیم صهیونیستی مستقیماً اسلحه در اختیار حاکمان نظامی میانمار قرار می دهد، گفت: مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر با سکوت شرم آور خود،لکه ننگی در تاریخ ثبت کردند.

وی، از آمادگی سپاه پاسداران برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مسلمانان میانمار خبرداد و گفت: در صورتی که زمینه کمک از طریق محافل بین المللی فراهم شود، سپاه پاسداران آمادگی هرگونه کمک رسانی به مسلمانان میانمار را دارد.

بقای انقلاب وابسته به انقلابی ماندن حوزه است

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران در ادامه سخنان خود به ثمر رسیدن تلاش حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه برای شکل گیری بسیج اساتید حوزه های علمیه قم، مشهد، اصفهان و تهران را کار بسیار بزرگ و ارزشمندی دانست و گفت: با توجه به این که انقلاب اسلامی ایران از حوزه های علمیه نشات گرفته، لذا در مقطع فعلی نیز براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بقای انقلاب وابسته به انقلابی ماندن حوزه است.

لزوم تبیین فرهنگ عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان به نقش مهم مبلغین در تبیین فرهنگ عاشورا  اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیون باید زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم با  فلسفه عاشورا و چرایی این حماسه را فراهم کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha