شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ حوزه علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران بابل، در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل، در  مراسم مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶حوزه علمیه خواهران مازندران، در مدرسه علمیه عصمتیه بابل، ضمن خیر مقدم به طلاب جدید، گفت: تفقه در دین هدف اصلی حوزه های علمیه می باشد و طلبه با حضور در این مکان شریف، ابتدا در تهذیب نفس کوشا باشد و در قدم اول پاسخگوی خود و در ضمن آن پاسخگوی نیازهای دیگران نیز باشد

امام جمعه بابل افزود: کار تبلیغ دین بسیار ارزشمند و مورد احترام  اهل بیت (علیهم السلام) می باشد؛ همچنین و تجلیل و احترام از مبلغین دین همواره مورد سفارش اهل بیت(علیهم السلام) بوده است.

طلاب به عنوان افسران پیاده نظام در مقابل  نفو ذ دشمن ایستادگی نمایند.

 حجت الاسلام والمسلمین غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران  مازندارن نیز در این مراسم، بیان کرد: در حال حاضر ما در شرایط حساسی به سر می بریم که مدار دنیا بر اساس حق و باطل  می باشد.

وی، با مقایسه بین جنگ نرم و جنگ سخت و ابزارهای متفاوت آن گفت: امروز جوامعی مثل ایران که قوانین موضوعه آن ریشه در وحی دارد، نوک پیکان حملات جنگ نرم می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه تصریح کرد: پیروزی در این جنگ نیازمند شناخت و آمادگی است: حال که دشمن تمام قوای خود را در اسلام هراسی بسیج کرده بر طلاب علوم دینی واجب است تا به عنوان افسران پیاده نظام این جنگ جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

ایشان با تلاوت این فراز از آیه شریفه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»  اظهار کرد:  اشاره این آیه شریفه صرفا به قوای سخت افزاری و نظامی نمی باشد، بلکه پیام  آن برای همه کسانی است که در لشگر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قدم می گذارند.

وی افزود: پرهیز از کسالت نکته مهمی است که طلاب باید به آن توجه داشته و بدانند سربازی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) با تنبلی سازگار نیست، با بی توجهی به مسائل سیاسی سازگار نیست؛ لذا طلاب عزیز باید خود را به آنچه موجب قدرت ایشان در جنگ نرم می شود، مجهز کنند. این مسیر ، مسیر برتر است و با تلاش و مجاهدت این برتری را حفظ کنید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha