پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که در اسلام هیچ بنیانی محکمتر از بنیان خانواده نیست، گفت: در دنیای امروز بنا به دلایلی بنیان خانواده سست و پایه و اساس آن کمی متزلزل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین، به نقش ارزشمند و حیاتی خانواده در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  همه ما باید تلاش کنیم پایه‌های خانواده را در جامعه محکم کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه وارد شویم.

وی با بیان این که اخلاق، تربیت بهداشت و فرهنگ می‌تواند در امر تحکیم بنیان خانواده موثر بوده و خانواده را به سمت الگوهای تعالی اسلامی سوق دهد، ابراز داشت: تهاجم فرهنگی، تغییرات فرهنگی و جنگ نرم از عوامل اصلی طلاق و افزایش آمار آن در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در اسلام هیچ بنیانی محکمتر از بنیان خانواده نیست، ولی در دنیای امروز بنا به دلایلی بنیان خانواده سست و پایه و اساس آن کمی متزلزل شده است. امروز در کشورهای غربی مباحثی چون خانواده و زن فاقد اعتبار بوده و بنای کانون خانواده کمرنگ و بی معنا شده است و تفاوت اصلی اسلام با سایر مکاتب مادی و غیرالهی در خانواده و تحکیم بنیان آن خلاصه می شود.

وی افزود: در حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) نقل شده که در اسلام هیچ بنایی محکم تر از خانواده نیست و این خانواده است که شخصیت انسان ها را شکل می دهد، به مخصوص خانواده ای که محور آن زنی با تقوا باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان کلامی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که «از دامن زن است که مرد به معراج می رود»، بیان داشت: زنان جامعه به تأسی از ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین به ایفای هرچه بیشتر نقش و رسالت خویش در جامعه و تربیت فرزندانی پاک و با ایمان برای آینده این مرز و بوم بپردازند.

وی افزود: آگاهی بخشی به همسران در زمینه تحکیم و تعالی خانواده بر اساس الگوهای اسلامی- ایرانی از جمله مواردی است که باید توسط کارشناسان و افراد صاحب تحلیل در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و برنامه منسجم ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه امروز شبکه های متعددی در فضای مجازی و ماهواره ای به دنبال سست کردن بنیان و استحکام خانواده هستند، تصریح کرد: امروز باید رسانه ها در جهت آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و مقابله با جنگ نرم و نظام سلطه گام های محکمی بردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش رسانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و تضعیف ارزش های خانواده نقش مهمی داشته و موجب دگرگونی ارزش ها و معیارهای در زندگی مشترک می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha