جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صابری تولایی

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که بالغ بر ۶۶ هزار ظرفیت تبلیغی در خراسان و تعداد ۶۰۰ هزار ظرفیت در خارج از کشور وجود دارد، گفت: نمی توان نسبت به این ظرفیت و نیاز دنیا بی تفاوت بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی در گردهمایی گروه های تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که در حال حاضر  بالغ بر ۶۶ هزار ظرفیت تبلیغی در خراسان وجود دارد، گفت: امروز بالغ بر 600 هزار ظرفیت تبلیغ منحصرا در خارج از کشور هست که نمی توان نسبت به این ظرفیت و نیاز دنیا بی تفاوت بود و برنامه ریزی نداشت.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که رسانه در ایام اربعین حسینی در اختیار ما قرار گرفته اما باید امروز بیش از گذشته برای تربیت و پرورش مبلغ و نیروهای بصیر رسانه ای تلاش کرد، افزود: بر اساس دستور قاطع رهبر معظم انقلاب نسبت به بهره گیری از فضای مجازی در تبلیغ دین، باید از این ظرفیت در راستای تبلیغ نوین و بروز مطابق با اقتضائات زمان استفاده کرد.

وی با بیان این که باید نسبت به مبلغ پروری برنامه داشت و در تبلیغ تخصصی با همت همه مبلغان گام های جدی برداشته شود، خاطر نشان کرد: امروز خطبای توانمند در حوزه تبلیغ خطابه توانسته اند موفق عمل کنند و حتی در سیاست گذاری های کلان کشور نقش بسزا، تاثیر گذار و چشمگیری داشته اند که باید الگویی برای تبلیغ تخصصی باشد.

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که پیش نویس هایی از نظام جامع تبلیغ تا کنون آماده شده، اما هنوز به صورت کامل در کل کشور تدوین نشده است، تکمیل آن را در گرو همت همه گروه های تبلیغی در سطح کشور دانست.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که تبلیغ باید از حالت انفعالی خارج شود، ابراز کرد: تبلیغ فعال به معنای پرورش نیروهای انقلابی و مجاهد از همان ابتدای وادی طلبگی است که امسال در راستای این نظام جامع تبلیغ برای پرورش نیروهای فعال تبلیغی آیین نامه تدوین و مجوز هایی نیز از ارگان های مربوط اتخاذ شده است.

وی با اشاره به راه اندازی رشته و مدرسه تخصصی تبلیغ در آینده نزدیک به همت حوزه علمیه خراسان، گفت: در راستای طراحی مدل تبلیغی نیز با مسئولان مدرسه تبلیغ دار الحکمه ساعت ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و از تجربیات کشوری استفاده کردیم؛ همچنین در راستای تبلیغ تمدنی و اجتهادی تاکنون تلاش هایی صورت گرفته که باید قوت بگیرد.

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به ضرورت طراحی مدل تبلیغی، آن را عاملی در ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت گروه های جهادی تبلیغ حوزه علمیه خراسان دانست و بیان کرد: اگر این مدل تبلیغی طراحی و ساماندهی نشد، گروه های تبلیغی دچار آشفتگی بوده و امکان پیگیری فعالیت های آنان به صورت یکپارچه، منظم و دقیق وجود ندارد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت حفظ عزت نفس گروه های جهادی تبلیغی ابراز کرد: فعالیت خود را بسته به اقتضائات زمان بشناسید و بدانید که هر گروه در چه زمینه و عملیاتی باید فعالیت خود را پر رنگ کند؛ همچنین در هر فعالیتی باید عزت نفس گروه های تبلیغی حفظ شود و تحقیری در روند کار صورت نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هویت بخشی به گروه های جهادی تبلیغی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: گروه های جهادی باید کارت شناسایی معتبر داشته باشند تا از هر شهری که آمده اند صلاحیتشان تایید شده و توانمندی هایشان اثبات شده باشد تا دچار چالش های اداری نشوند و حوزه علمیه خراسان در این زمینه از مبلغان به خوبی پشتیبانی می کند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha