جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مومن نسب

کارشناس فضای مجازی گفت: با عضویت و گسترش شبکه های اجتماعی مجازی، دسترسی دشمنان به روحیات و سلایق مردم هر جامعه بیشتر شده و قدرت ایجاد موج های اجتماعی و ایجاد اختلاف در خانواده ها برای دشمن آسان تر می شود و باید هویت مجازی را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، روح الله مومن نسب، امروز در همایش «فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی» که با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شبستان مسجد النبی (ص) برگزارشد، با اشاره به این كه حركت در بستر فضای مجازی برای كاربران و مدیران زمانی آسان و ثمر بخش خواهد بود که ظرفیت های فضای مجازی به درستی شناخته  شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: براساس آمارهای جهانی كاربران ایرانی در حوزه مصرف در بالاترین سطح استفاده از فضای مجازی قرار دارند و این در حالی است كه باید در تولید محتوا و سیاست گذاری نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاكید بسیاری بر شورای عالی فضای مجازی دارند، اما متاسفانه در این شورا با مشكلات فراوانی روبرو هستیم و از جمله دیدگاه های سیاسی مختلف كه راه را برای پیش بردن اهداف این شورا سخت و ناهموار كرده است.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به این که در ایران تمام خدمات اینترنتی با پایین ترین كیفیت، امنیت، سرعت و با بالاترین قیمت در اختیار كاربران قرار می گیرد، اظهار کرد: معضلات فضای مجازی به دو طریق حل نشدنی می شود، اول اینكه معضلات بیش از حد بزرگ شود تا غیرقابل حل شوند و دیگر اینكه معضلات كاملا مبهم باشند.

مومن نسب خاطرنشان کرد: استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی نوعی سیاست را که مبنای استعمار جدید است، ترویج می دهد که به آن در اصطلاح مدل قورباغه پخته گفته می شود.

وی با ابراز نگرانی در خصوص ضربه های نامحسوس دشمن به بدنه اسلام از طریق شبکه های اجتماعی مجازی گفت: شبکه های اجتماعی با هدف تخریب جامعه ایرانی گسترش یافته و خانواده ها باید در این مرحله بر تربیت نوجوانان و جوانان خود نظارت جدی داشته باشند.

این کارشناس فضای مجازی بر توسعه شبکه های اجتماعی داخلی تاکید کرد و گفت: طبق آمار، مردم کره جنوبی ۸۳ درصد از اینترنت استفاده می کنند که من در یک تحقیق دانستم درصد بیشتری از این رقم مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی داخلی است.

مومن نسب اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخرب هویت انسان امروزی را هدف قرار داده و انسان ها را به سمت منزوی شدن سوق می دهند.

مؤمن نسب با اشاره به تعدد شبکه های مجازی و تأثیر اطلاعات فضای مجازی در برانگیختن حس کنجکاوی افراد، عنوان داشت: روند تأثیر پذیری افراد در شبکه های مجازی مبتنی بر فرآیند دو مرحله ای است؛ در مرحله اول تسخیر افکار انجام می‌شود تا فکر افراد در اختیار این شبکه ها قرار گیرد تا جایی که کاربر سؤالی نپرسد و بدون هیچ گونه خلاقیتی، به سؤالاتی که به منظور شناسایی شخصیت او و اطرافیانش طراحی می‌شود، پاسخ دهد تا به خوبی شناسایی شود و در مرحله دوم، مطابق با سلایق افراد برایشان فضاسازی می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha