چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش شیرخوارگان حسینی

حوزه/ نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه برنامه‌هایی همچون همایش شیرخوارگان حسینی باید روحانی محور باشد، تصریح کرد: جلودار این برنامه‌ها باید یک شخص مطلع از زوایای جریان کربلا و مسائل دینی باشد زیرا مجالسی که روحانی محور نیستند گاهی باعث اختلاف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، نایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه یزد در گردهمایی مسئولان برگزاری همایش حضرت علی‌اصغر (ع) در استان یزد بابیان اینکه جذابیت‌های مکتب شیعه منحصر به‌ فرد است، اظهار داشت: با وجود این همه مشکلات و موانعی در سر راه اسلام است، اما بازهم شاهد استقبال بسیار خوب مردم جهان از این دین مقدس هستیم.

وی با اشاره به سکوت مجامع غربی در برابر فجایعی که در میانمار صورت می‌گیرد، گفت: کشورهای اسلامی باید نسبت به این جنایات واکنش نشان دهند و نباید در مقابل آن‌ها سکوت کنند تا دشمنان هر عمل زشتی که خواستند انجام دهند.

امام‌جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: امسال یزد به ثبت جهانی رسید و یزدی‌ها در سال‌های گذشته با عزاداری‌ها بسیار خوب و پرشوری که برگزاری می‌کنند توانستند امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنند.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه جریان امام حسین (ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) جهانی است، اضافه کرد: بدون شک جریان عاشورای حسینی جاذبه دارد و مردم را در اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کند که این مسئله را می‌توان در مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین به‌خوبی مشاهده کرد.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد بابیان اینکه باید از عاشورای حسینی و حضرت علی‌اصغر (ع) به‌خوبی بهره‌برداری کرد، گفت: ما می‌خواهیم الآن در جریان همایش شیرخوارگان حسینی یک حرکت عقلانی و معرفتی در کنار آن باشد و فقط نباید به این مسئله عاطفی و احساسی نگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بابیان اینکه جذابیتی که جریان اربعین دارد یک جریان استثنایی است، افزود: مردم در دنیا بی‌روح زندگی می‌کنند و حرکتشان روح ندارد اما این حرکت‌ها پر از روح و بسیار معنوی و باشکوه است.

امام‌جمعه موقت یزد، خاطرنشان کرد: برخی این‌گونه مراسمات را در مساجد برگزار می‌کنند که بهتر است در حسینیه‌ها و در فضای باز برگزار شود.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه برنامه‌هایی همچون همایش شیرخوارگان حسینی باید روحانی محور باشد، تصریح کرد: جلودار این برنامه‌ها باید یک شخص مطلع از زوایای جریان کربلا و مسائل دینی باشد، زیرا مجالسی که روحانی محور نیستند گاهی باعث اختلاف می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha