جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی-دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

حوزه/ آیت الله نمازی در دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان این که حوزه و دانشگاه سیاسی باشد، اما سیاست زده نشود، گفت: روحانیون، حوزه های علمیه و کسانی که مراتب علمی، اجتهاد و فقاهت را گذارنده اند، باید با تحلیل ها سیاسی، سطح آگاهی جوانان را در زمینه وحدت بین سیاست و دیانت دائما ارتقاء دهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، صبح امروز در دیدار با رئیس و مسئول نهاد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، به مسئله جابجایی مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: براساس نظام توحیدی اسلام، جابجایی افراد باید حساب شده باشد و به گونه ای نباشد که کرامت، شخصیت، تلاش و مجاهدت انسان ها نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه درکاشان، با بیان این که دانشگاه ها متولی تربیت کادرهای نظام هستند، یادآورشد: با توجه به این که پرورش یافتگان آموزش و پرورش وارد دانشگاه ها می شوند و بعد از فارغ التحصیلی، مسئولیت اداره کشور را عهده دار می شوند، متولیان امر باید در سلامت آموزش تلاش کنند.

وی، وجود مدیران اجرایی سالم را در گرو پرورش و تربیت انسان های خوب و شایسته در دانشگاه ها دانست و افزود: اگر می خواهیم نظام توحیدی باقی بماند، باید خروجی دانشگاه ها خوب باشد وگرنه در آینده با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

آیت الله نمازی افزود: با توجه به این که دانشگاه محل انتقال علوم  به مخاطبین  می باشد، لذا استادی  که در رشته های مختلف  تدریس می کند، همزمان با انتقال دروس به دانشجو ، مسائل و اصرار نهفته توحیدی علوم را نیز باید به دانشجو منتقل کند.

هنوز رسوبات تفکر زمان طاغوت در دانشگاه های کشورمان وجود دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر لزوم انقلاب فکری و فرهنگی در دانشگاه ها، تصریح کرد: دلیل این که در بعضی از دانشگاه های کشورمان هنوز مبانی غربی تدریس می شود، به خاطر این است که علاوه بر آن که منابع درسی در اختیار نیست، بعضی از اساتید تحصیلکرده کشورهای غربی هستند.

آیت الله نمازی، با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون تمام موارد و راهکارهای کاملی را بهبود دانشگاها بیان فرموده اند، تاکید کرد: پیشنهاد می کنم به دلیل کارساز بودن بیانات امام راحل و رهبری در دیدارهایی که با اساتید و دانشجویان داشتند، این بیانات عملیاتی و برای دانشگاه های کشور به قانون تبدیل گردد.

دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نشود

وی، با بیان این که حوزه و دانشگاه باید سیاسی باشد، اما سیاست زده نشود، خاطرنشان کرد: روحانیون، حوزه های علمیه و کسانی که مراتب علمی، اجتهاد و فقاهت را گذارنده اند، باید با تحلیل ها و تفسیرهای سیاسی، سطح آگاهی سیاسی جوانان را در زمینه وحدت بین سیاست و دیانت دائما توسعه دهند.

امام جمعه کاشان، جوان  را یک عنصر پاک، پرانرژی و فعال دانست و افزود: جوانان به دلیل این که هنوز آلوده به دنیا نشده اند، وجدان پاک، سالم، دارای صفا و صمیمت هستند، ممکن است هر جریان فکری سیاسی وی را به سمت خودش ببرد، معاونت های دانشجویی دانشگاه ها باید با محبت، مهربانی و بدون تهدید آنها را به مسیر درست هدایت کنند.

آیت الله نمازی، آینده کشور را درگرو حضور روحانیت و مدیریت دانشگاه ها را به دست اساتید صالح در دانشگاه ها دانست و خطاب به رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: با توجه به این که باید دائما نگران حسن انجام کار باشید، امیدوارم با حفظ انسجام، وحدت، تکریم اساتید و رفع مشکلات دانشجویان موفق باشید.

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha