پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدیان

حوزه/ رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور بر لزوم تواصی به حق و صبر به منظور ساخت جامعه حیات طیبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدیان پیش از ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ذکر این مطلب که امروزه عشق به قرآن و فهم بیشتر و همچنین عشق عمل به قرآن در دل دانشجویان ما موج می‎زند، گفت: این جشنواره زمینه سازی برای آشنایی بیشتر نسل جوان و آینده ساز کشور با معارف قرآن کریم است.

وی افزود: این دانشگاه یکی از امیدهای آموزش عالی کشور است؛ چند سال است که در آرزوی هماهنگی بیشتر این مجموعه با مجموعه فنی حرفه ای هستیم که امیدواریم این دو بال در مدیریت فعلی در کنار هم شکل بگیرد و این شرمساری در باب بیکاری نسل تحصیلکرده برطرف شود.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه‎های کشور تصریح کرد: آیه 97 سوره نحل بیان می‎کند که هر کسی عمل صالحی را از زن و مرد انجام دهد، به او حیات طیبه اعطا می‎کنیم  در عالم ملکوت تفاوتی بین زن و مرد نیست و همه به عنوان انسان شناخته می شوند.

وی گفت: سوال این است که در جامعه ما که مومنان بسیاری وجود دارد و عمل صالح هم انجام می دهند ولی چرا به حیات طیبه نمی رسیم. جواب این سوال را خود قرآن بیان میکند؛ قرآن به آسیب های ایمان اشاره می کند؛ یعنی مواردی است که به ایمان آسیب می زند و همچنین مسایلی است که به ایمان کمک می کند و به دلیل اینکه ایمان را تقویت نمی کنیم به همین دلیل در بخش ایمانی با نقصان مواجه می شویم.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: درجات ایمانی متفاوت است؛ خداوند در قرآن بیان می کند که به رسول خود ایمان بیاورید؛ این امر مشخص می‎کند که ایمان دارای مراتب مختلف و مکمل های مختلف است.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‎های کشور تصریح کرد: جامعه ای که در آن تواصی به حق و تواصی به صبر وجود نداشته باشد به عمل صالح کامل و حیات طیبه نخواهشد رسید.

وی گفت: امکان ندارد که انسان گرفتار ظلم باشد ولی ایمان برای او آرامش ایجاد کند؛ قرآن بیان می کند که کسانی که به ایمان آوردند و این ایمان را به ظلم مخلوط نکردند، به آرامش می رسند و به مقصد نیز رهنمون می‎شود؛ ایمان برای هیچ کسی عصمت ایجاد نمی‎کند زیرا ممکن است کسی مومن باشد و به خود و دیگران ظلم کند.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه با ذکر این مطلب که امام حسین(ع) به کوفیان فرمودند، شکم های شما پر از حرام شده است بیان کرد: امام به آنها تاکید کردند که به این دلیل است امروز به رغم ایمان ظاهری در مقابل حجت خدا ایستاده‎اید؛ مردم کوفه دزدی نمی کردند بلکه بیت المال را به ناحق دریافت می کردند تا در مقابل امام بایستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha