جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید حججی

حوزه/ مراسم تجلیل از شهید سرافراز مدافع حرم، شهید حججی ظهر امروز با حضور شخصیت‎های ملی و استانی در قم و با پیام آیت الله حائری شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی قم برگزار شد.

در این مراسم که با پیام آیت‎الله حائری شیرازی آغاز و با حضور شخصیت‎های ملی و استانی برگزار شد، از مقام شامخ شهدای مدافع حرم نیز تجلیل شد.

میهمان ویژه این مراسم پدرو برادر شهید محسن حججی بودند که در این مراسم با اشاره به پیوند عمیق شهید سرافرازشان با قرآن کریم خواستار توجه بیشتر جوانان دانشجو با انس به قرآن شدند.

همچنین این مراسم میزبان حضور پیکر پاک یکی از شهدای مدافع حرم بود که فضای این جشنواره به عطرآگین کرد.

پاسداشت شهید حججی سهم کوچکی در تجلیل مقام ایثار و شهادت است

دکتر محمد حسن نادری در این مراسم  گفت: حضور پدر شهید محسن حججی سهم کوچک این دانشگاه در پاسداشت مقام و منزلت شهدا و شهیدی است که به قول رهبر انقلاب حجت را بر همه ما تمام کرد.

وی افزود: دو رشته جدید با عنوان ایده های قرآنی و کارآفرینی قرآنی در این جشنواره جای گرفت؛ اگر کسی در بحث ایده های قرآنی خلاقیت خاصی دارند ویا ایده خود را تجاری سازی کرده اند، با ارسال مدارک و تطبیق شاخص ها تجلیل می شوند.

دبیر سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه این جشنواره کلینیک مشاوره شغلی برای دانشجویان فعال قرآنی تشکیل شده است که این کلینیک دفتری را نیز تاسیس کرد که در این زمینه به دانشجویان قرآنی مشورت خواهد داد.

وی گفت: در دورههای گذشته یک مرحله استانی وجود داشت که این مسابقات در بخش شفاهی برگزار می شد و برترین های بخش شفاهی به مرحله نهایی راه پیدا می کردند؛ به سبب اینکه داوری ها تناسب بهتری پیدا کند، داوری متمرکز در دوره اخیر به کار گرفته شد تا از شکل گیری 62 هیئت داوری استانی جلوگیری شود.

این کار امسال به شکل تلفنی انجام شد و حافظان از طریق مرکز حفظ قرآن انجام شد و در بخش صوت نیز داوطلبان قرائت های خود را ارسال کردند و در قم و با حضور داوران ملی و بین المللی ارزیابی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha