جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه ایمانیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید بر ضرورت شناسایی استعدادها، گفت: در حوزه علمیه دروس الهی، علمی و مذهبی با هدف یاد گرفتن و عمل کردن تدریس می‌شود و گرفتن مدرک ملاک نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه خواهران مدرسه ایمانیه شهرستان تاکستان گفت: حوزه های علمیه شیعه در سراسر جهان، مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) می باشند و هر کدام از طلاب و فضلا  به خواست و اراده خداوند متعال و امام زمان(عج)، برای طلبگی در حوزه علمیه انتخاب شده اند، بنابراین باید در تمامی جنبه ها و شئون مراقبت داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: آنچه طلاب در مدارس علمیه فرامی گیرند و در برخورد با افراد نشان می دهند، بیانگر تفکرات و چارچوب های یک قشر است؛ پس باید مراقب برخوردهایشان باشند. طلبه‌های جدیدالورود نیز باید در حوزه‌های علمیه با فراگیری علم و دانش، توفیق هدایت، تهذیب و تعلیم را از خداوند بخواهند.

امام جمعه شهرستان تاکستان با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه با مراکز دانشگا‌ه‌ها متفاوت است، افزود: در حوزه علمیه دروس الهی، علمی و مذهبی با هدف یاد گرفتن و عمل کردن تدریس می‌شود و گرفتن مدرک ملاک نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران باید بر روی موضوعاتی همچون خودسازی وتهذیب نفس وجدیت در مطالعه داشته باشند، بیان داشت: پیش مطالعه و مباحثه در دانشگاه‌ها وجود ندارد، اما این مهم در حوزه علمیه وجود دارد که باید طلاب دروس را با اخلاص و جدیت بخوانند و نیت خدایی را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید بر ضرورت شناسایی استعدادها، افزود: آنچه باید در حوزه اتفاق بیفتد پرورش و حمایت از استعدادهاست، البته باید به همه ابعاد شخصیتی  طلبه توجه داشت.

وی در پایان گفت: طلبه باید هم به لحاظ علمی و هم مراتب ایمانی و هم به لحاظ تهذیب و اخلاق و معنویت و هم به لحاظ مهارت های مورد نیاز یک عالم دینی کامل باشد، چرا که جمهوری اسلامی  بر اساس  فراخور زمان،  نیازمند اعزام طلابی برای سراسر جهان است که باید تربیت  نماید، چرا که بنا است پایه های  علم امام صادق(ع) ، پیام های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری را به جهانیان منتقل کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha