شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید عزاداری ها به صورت با شکوه و به دور از خرافات و عادت‌های غلط برگزار شود تا بتوانیم فرهنگ ناب مردم حسینی را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد، بر ضرورت دوری از خرافات و آسیب های اجتماعی در ایام ماه محرم و صفر تاکید کد و گفت: باید عزاداری ها به صورت با شکوه و به دور از خرافات و عادت‌های غلط برگزار شود تا بتوانیم فرهنگ ناب مردم حسینی را به دنیا نشان دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: یکی از نیازهای اساسی در عزاداری امام حسین(ع) استفاده از شعرهای مناسب است و نباید با برخی شعرها و موسیقی‌ها عزاداری ماه محرم را زیر سوال ببریم.

وی مهم‌ترین پیام تاسوعا و عاشورای حسینی را صبر، شجاعت، بصیرت و ولایت مداری بیان کرد و ادامه داد: باید با جان و دل نهضت حسینی و عاشورایی را ادامه دهیم و با عزاداری مخلصانه، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: در حال حاضر ما نیز باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم، چرا که یکی از نیازهای اساسی برای جامعه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: عزاداری، روضه و گریه برای امام حسین(ع) و شهدای والامقام کربلا از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار است، لذا باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را پر رونق برگزار کنیم تا توشه‌ای گران‌بها برای آخرت خود به همراه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  متأسفانه برخی آفت‌ها و آسیب‌ها در عزاداری ماه محرم به عادت تبدیل شده است که باید مسئولان هیئت ها و روحانیون نسبت به کاهش این آسیب‌های عزاداری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: عاشورا و تاسوعای حسینی درس بزرگ مقاوت، ایثار، شجاعت، صبر و تحمل، قهرمانی، بصیرت و آگاهی را به ما داده است، لذا باید در حفظ این سرمایه‌های عظیم تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت ما در عرصه کنونی صیانت از فرهنگ  عاشوراست و نباید هیچ گرد و غبار و آفتی به برگزاری مراسم‌های این حادثه وارد شود و نیاز است مداحان نیز اشعار خود از آسیب‌ها و آفت‌های عزاداری به دور باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha