جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: دست‌اندرکاران و خادمان هیئت‌های مذهبی باید در مسؤولیت‌های خود به ابعاد مختلف معرفتی، سیاسی، اخلاقی، و تعظیم شعائر اهل بیت(ع) توجه داشته باشند، چرا که هدف از برگزاری این مجالس معرفت‌افزایی متناسب با زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان هیئت فرهنگی مذهبی ثارالله که در سالن جلسات محراب برگزار شد، از روز مباهله به عنوان یکی از برجسته‌ترین روزهای تاریخ اهل بیت(ع) نام برد و اظهار کرد: این روز افزایش معرفتی و التزام عملی افراد نسبت به فرمایشات این بزرگواران را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید به ابعاد مختلف توسط سخنرانان و مداحان پرداخته شود، اضافه کرد: هیچکدام از این ابعاد جایگزین یکدیگر نمی‌شوند چرا که هر کدام جایگاه خاص خود را دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه عزاداری‌های جای نماز نخوانده را نمی‌گیرد، گفت: اگر فردی نیز نماز زیاد بخواند و عزاداری نکند باز هم این نماز جای آن عزاداری را نمی‌گیرد؛ بزرگان دینی به صورت مستمر با تذکرات خود به موضوع تک بعدی نبودن مجالس مذهبی تاکید داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران و خادمان هیأت‌های مذهبی باید در مسؤولیت‌های خود به ابعاد مختلف معرفتی، سیاسی، اخلاقی، و تعظیم شعائر اهل بیت(ع) توجه داشته باشند چرا که هدف از برگزاری این مجالس معرفت‌افزایی متناسب با زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به برخی از دغدغه‌های جهان اسلام تصریح کرد: اگر در هیأتی صحبت از مسائل و مشکلات روز جهان اسلام نشود آن هیأت نقص دارد و اگر فرد سخنرانی مطرح کند که فقط در یک بعد به ایراد سخن می‌پردازد باید در دیگر بخش‌های مجلس اهل بیت(ع) مباحث ناگفته مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: اگر به ابعادی که مورد توجه اولیای دین است به صورت جامع توجه نشود، افراد تک بعدی تربیت می‌شوند؛ هر فردی باید به وظیفه خود عمل کند چرا که هرگاه همگان نسبت به وظیفه خود اهتمام داشته باشند مشکلات جامعه رفع می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha