پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برنامه غذای حلال مدارس لانکشار انگلستان احیاء می‌شود

حوزه/ شورای لانکشار انگلیس که در سال ۲۰۱۲، گوشت ذبح اسلامی را در مدارس ممنوع ساخته بود، اخیرا دادن غذای حلال به دانش آموزان مسلمان را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، شورای شهر لانکشار، منطقه تاریخی واقع شمال غربی انگلستان، بحث پیرامون اضافه کردن غذای حلال به منوی تغذیه دانش آموزان را که در سال 2012 حذف شده بود، در دستور جلسه خود قرار داد.

عبدالحمید قریشی رئیس این شورا در این باره به خبرنگاران گفت: ما تصور می‌کردیم این مشکل در سال 2012 برطرف می‌شود، اما برخی کارشکنی‌ها باعث شده این مسئله به نتیجه نرسد.

وی افزود: بعضی نمایندگان و سیاستمداران با دشمنی و خصومت به مسئله نگاه کرده و قضیه را احساسی می‌کنند در حالی که این موضوع برای جامعه مسلمانان به اعتقادات دینی آن‌ها برمی‌گردد.

لازم به ذکر است شورای شهر لانکشایر اخیرا بحث قانونی ساختن استفاده از گوشت حلال را مطرح ساخته است. در این میان برخی نمایندگان اسلام‌ستیز با مسئله «ذبح اسلامی» مخالفت می‌کنند. جف درایور از اعضای شورای شهر در این باره مدعی شده بود که ذبح حیوانات بدون استفاده از بی‌حسی با جریان الکتریسته استرس ایجاد کرده و پذیرفتنی نیست. وی سپس اعلام کرد که قصد دارد رای اعضای شورا را برای این تصمیم به دست آورد.

گفتنی است رای گیری در این زمینه قرار است در 26 اکتبر انجام بگیرد و در صورتی که اعضای شورا رای به استفاده از گوشت حلال را در مدارس بدهند، قانون منع استفاده از گوشت حلال در 600 مدرسه در سرتاسر این منطقه تغییر خواهد کرد.

گفته می‌شود در تصمیم سال 2012 در ممنوع سازی غذای حلال در مدارسی، شورای مساجد لنکشار از تمامی خانواده‌های مسلمان خواستار تحریم غذاهای گوشتی ارائه شده در مدارس شد که به صورت اسلامی ذبح نشده بودند. در پی این تصمیم هزاران دانش آموز مسلمان در مدارس شورای 45 شهرستان در رئال، پندل، هیندبرن و روزندل، و همچنین پنج شهرستان در بل‌کبرن و قصبه دارون که وعده‌های غذایی این مدارس توسط یک شورای مرکزی تامین می‌شد غذای مدارس را تحریم کردند. تصمیم گرفته شده برای بسیاری از مسلمانان غیرقابل پذیرش بود.

سلیم مولا یکی از ساکنان بلاک‌برن و نماینده دارون با ابراز تاسف از این رای گفته بود: من به مسلمانان توصیه می‌کنم در صورتی که در حلال بودن گوشت تردید دارند، از مصرف آن خودداری ورزند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha