جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

حجت الاسلام والمسلمین راشدیزدی با تاکید بر ضرورت تربیت بانوان مجتهده در حوزه های خواهران، گفت: حوزویان باید حداقل زبان عربی و انگلیسی را بیاموزند تا از منابع علمی عالم مطلع شوند و بتوانند مبلغ اسلام ناب در دنیا باشند، در غیر این صورت نمی توانند همراه با عصر امروز حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان یزد، با تبریک شروع سال تحصیلی به بانوان طلبه اظهار کرد: اکنون حضور زنان محجبه و  تحصیلکرده در سطح جامعه موج می زند و آمار ها از نظر کمی و کیفی آینده روشنی را برای جامعه بانوان نشان می دهد و هر سال باید از نظر کیفی بهتر از امروز باشد.

وی تصریح کرد: تحصیل بانوان طلبه بسیار حایز اهمیت است و باید بتوانند فقدان و نقص مدیریت گذشته در مورد زنان و بی اعتنایی نسبت به این مسأله  و احساس نیاز مبرم جامعه به قشر زنان قهمیده و درس خوانده را جبران کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به این که همان گونه که برادران طلبه به دنبال فهم و درک علوم اسلامی هستند؛ بانوان طلبه هم باید همینگونه عمل کنند و جامعه را دریابند، ادامه داد: در دهه های اخیر امکانات و تسهیلات خوبی برای تحصیل بانوان در حوزه ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران نیازمند بانوان طلبه مصمم به تحصیل علم، مستقر در این خط و ادامه تحصیل تا مدارج بالای حوزه برای استفاده در تبلیغ دین است.

حوزه های خواهران مجتهده پرور باشند

استاد حوزه تأکید کرد: حوزه های علمیه خواهران کشور باید بتوانند به تعداد مجتهدین مرد، بانوان مجتهده تحویل جهان اسلام بدهند، زیرا جامعه آینده محتاج به این مسائل و نیازمند حضور بانوان مصمم در حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی بیان کرد: معلومات طلاب امروزی باید بیش از گذشته باشد و اکنون مخاطبان در سراسر دنیا تحصیلکرده های دانشگاهی و اساتید دانشگاه هستند.

وی، عصر امروز را «عصر سرعت» نامید و گفت: میلیون ها سال انسان ها عصر حجر، آتش و آهن را پشت سر گذاشتند و تنها در نیم قرن گذشته شاهد چند قرن الکتریسیته، اتم و فضا بوده ایم و اکنون در عصر سرعت هستیم یعنی هیچ اشتباهی قابل جبران نیست و لحظه مهم است.

این کارشناس دینی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند« لعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» یعنی کسى که به اوضاع زمان خود آگاه باشد، گرفتار هجوم اشتباهات نمى ‏شود؛ به حوزویان توصیه کرد: اکنون طلاب در حال تحصیل و حوزویان حداقل دو زبان زنده دنیا را بیاموزند تا از منابع علمی عالم مطلع شوند و بتوانند مبلغ اسلام ناب در دنیا باشند، در غیر این صورت نمی توانند همراه با عصر امروز حرکت کنند.

حجت لااسلام والمسلمین راشد یزدی طلاب را به فراگیری قرآن و نهج البلاغه به عنوان دو منبع اصیل اسلامی فراخواند و افزود: با توجه به منابع خوب و جدید از نظر فراگیری ادبیات عرب و ادبیات فارسی سطح سواد خود را بالا ببرید.

برپایه این گزارش، آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی 22 مدرسه علمیه خواهران استان یزد در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا با حضور جمعی از علما، رؤسای حوزه های علمیه برادران و خواهران، فرماندار، نمایندگان ستاد اقامه نماز، شورای اسلامی شهر، فرمانده سپاه الغدیر استان، بانوان طلبه، مدیران، اساتید و کادر مدارس استان برگزار شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم بیش از 20 نفر از برترین های مسابقات فرهنگی، علمی و پژوهشی سال تحصیلی 95-96 با اهدای لوح و هدایایی از سوی مرکز مدیریت حوزه عیلمیه خواهران استان تجلیل شدند و برخی از مدیران هم احکام مدیریتی خود را دریافت کردند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha