جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از آپذیرش حدود هزار طلبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آمار بانوان در حال تحصیل استان با وجود تعداد فارغ التحصیلان سال قبل و طلاب جدیدالورود به مدارس علمیه به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافت.

به  گزارش خبرنگار خبرگززاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در جمع بانوان حوزوی و جمعی از مسئولان یزد با تبریک سال تحصیلی ۹۷-۹۶به بانوان طلبه، مدیران، اساتید، کادر و طلاب جدیدالورود، اظهار کرد: در حالی که تا هفته گذشته و قبل از شروع سال تحصیلی جدید، آمار بانوان طلبه در حال تحصیل استان دوهزار و 600 نفر بود از روز گذشته این آمار با ورودی های جدید افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به آمار هزار و 600 نفری متقاضیان ثبت نام ورود به حوزه، گفت: تاکنون با تلاش های انجام شده برای 912 متقاضی کد طلبگی صادر شده است و هنوز 107 نفر در مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) و 16 نفر هم در مقطع دکترا(سطح چهار) منتظر دریافت کد طلبگی خود هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد فارغ التحصیلان حوزوی را هزار و 322 نفر اعلام کرد و گفت: 30 نفر هم منتظر ثبت فارغ التحصیلی خود هستند.

وی ادامه داد: با کسر آمار فارغ التحصیلان و افزودن آمار جدیدالورودی ها در سال تحصیلی جدید سه هزار و 400 نفر در 22 مدرسه علمیه شامل 17 مدرسه در سطح دو، سه مدرسه در سطح سه و دو مدرسه هم در سطح چهار اشتغال به تحصیل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: مدارک حوزوی همچون مدارک دانشگاهی، رسمی و در تمام آزمون های استخدامی قابل پذیرش است.

*اولویت های تبلیغی ماه محرم

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری در پیش بودن ماه محرم، بیان کرد: شعار امسال حوزه های علمیه خواهران در ماه محرم «مبلغان محرم، مروجان فضایل حسینی اند» اعلام شده و اولویت هایی تبلیغی در این ماه «تشویق خانواده اسلامی به تربیت نسل مؤمن بر اساس اقتضای زمان»، «ایجاد بصیرت و روحیه انقلابی در جامعه زنان و دختران» و «آگاهسازی اذهان عمومی جامعه نسبت به تاتکتیک و ترفند های دشمنان» عنوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، خواستار حضور بانوان حوزوی در سراسر استان در مراسم شیرخوارگان حسینی شد و افزود: حضرت زینب(س) رسالت رساندن پیام عاشورا در طول تاریخ و در زمان کوتاه خودش را عملی کرد و بانوان حوزوی می بایست ادامه دهنده راه زینب(س) در ادامه راه عاشورا کوشا باشید.

وی با یاداوری خدمات فرهنگی و اجتماعی بانوان طلبه در مراسم اعتکاف، بیمارستان ها، آموزش و پرورش، کمیته امداد، اجرای طرح خادم یاران رضوی در بقاع متبرکه و ... تأکید کرد: پیام امام حسین(ع) را در مراسم شیرخوارگان حسینی به مادران و زنان جامعه اسلامی ابلاغ کنید و شرکت در جلسات خانگی و روشنگری در مورد اهداف قیام عاشورا را فرصت خوبی برای تبلیغ بدانید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با ذکر روایتی از حضرت موسی(ع) گفت: حضرت موسی(ع) از خداوند درباره علت برتری امت محمد(ص) بر دیگر امتها پرسید که خداوند عاشورا و گریه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) را یکی از علل برتری امت اسلام خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: نعمت نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قرآن، علم و عاشورا از 10 علل برتری امت اسلام به دیگر امت ها به شمار می رو.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha