جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم لطفی

حوزه های علمیه شیعی از آغاز در حفظ و پاسداری از کیان اعتقادی جامعه اسلامی نقشی اساسی و تاریخی داشته و در تکاپوی حوادث، رسالت عمده خویش را صرف گسترش وتعمیق آموزه های دینی و دفاع از ارکان اندیشه اسلامی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم فاطمه لطفی، صبح امروز در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه زنبیه شهرستان آبیک ضمن تبریک شروع آغاز سال تحصیلی، به اهمیت نظم و برنامه ریزی در دروس توسط طلاب اشاره کرد و گفت: بی نظمی مانع پیشرفت می شود و افراد منظم راه و شیوه ای در پیش می گیرند که از انجام کارهای غیرضروری و وقت گیر صرف نظر کنند و بیشتر تمرکز خود را برآینده و هدف خود می گذارند و در این زمینه پیشرفت هم خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک افزود: یکی از ویژگی های بارز افراد منظم، وقت شناس بودن آنهاست و شما طلاب جدید باید از لحظات و فرصت های به دست آمده بیشترین بهره را ببرید.

وی ادامه داد: از مهم ترین راه های دستیابی به نظم، تقسیم وقت بوده و تنظیم باعث به وجود آمدن نظم می باشد که سبب می شود، انسان از اوقات فراغت نیز به خوبی بهره مند گردد و برای همه اوقات خود برنامه ریزی کند و از فرصت ها بهره ببرد.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک ادامه داد: حوزه های علمیه شیعی از آغاز در حفظ و پاسداری از کیان اعتقادی جامعه اسلامی نقشی اساسی و تاریخی داشته و در تکاپوی حوادث، رسالت عمده خویش را صرف گسترش وتعمیق آموزه های دینی و دفاع از ارکان اندیشه اسلامی کرده اند.

وی ادامه داد: از آغاز شکل گیری حوزه های علمیه شیعه، تحصیل علوم دینی بانوان نیز اگر چه به صورت پراکنده همگام با آن آغاز گشته و در جریان آن زنان دانشمند بسیاری پا به عرصه این حوزه نهاده و مایه مباهات آن شده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: تا پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مراکز تحصیلی علوم دینی زنان به شکل سامان یافته تقریبا وجود نداشت، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و به دلیل ایجاد شرایط نوین و احساس نیاز بیش از پیش به مدارس دینی حوزوی خواهران چنین مدارسی گسترش یافت

یادآوری می شود، مدرسه علمیه زینبیه (س) شهرستان آبیک در سال 1391 تاسیس و طلاب در حال تحصیل 180 نفر،10 نفر اساتید  وتعداد مبلغین این مدرسه  60 نفر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha