شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی  _ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق

حوزه/ حوزه نجف روز به روز رو به تکامل است و در زمان صدام شاید ۵۰۰ طلبه هم در آن وجود نداشت؛ اما خوشبختانه امروز به ۱۲ هزار نفر از کشورهای گوناگون رسیده و رشد قابل قبولی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی پیش از ظهر امروز با حضور در محل رسانه حوزه از این مجموعه، بازدید و نشستی با سرپرست و سردبیران آن برگزار کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در این دیدار اظهار داشت: شکاف میان دولت و ملت عراق و همچنین دولت و مرجعیت از خواسته های دشمنان درخصوص این کشور است که طبعا با هوشیاری همگان به جایی نخواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جنگ های داخلی در عراق اشاره کرد و گفت: ایران با دعوت عراقی ها برای جنگ با داعش وارد این کشور شد و مردم و مرجعیت این کشور احساس کردند که به تجربه ایران نیاز داشته و باید ورود نماید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان عراقی از نظرات ایران استفاده می کنند یا خیر؟، اظهار داشت: ایران نظرات ارشادی برای این کشور داشته است.

آیت الله حسینی در خصوص اختلافات احتمالی در عراق ابراز داشت: امروز مسئولین و گروه های سیاسی مسلمان و انقلابی عراق به این حقیقت رسیده اند که اگر نتوانند به وحدت برسند، خطراتی آنان را تهدید خواهد کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق ابراز داشت: ضروری است که بصیرت در عامه مردم عراق عمیق شود و امروز بحمدالله بصیرت در میان مردم گسترش پیدا کرده و گروه های انقلابی و ضد استکباری در این کشور زیاد شده که یکی از آنان حشدالشعبی است که حضور مناسبی داشته و به این حقیقت رسیده اند که باید هماهنگ شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل خوب مردم عراق با ایرانیان اشاره و خاطرنشان ساخت: بنده به کل استان های عراق رفتم و استقبال مناسبی از ما به وجود آمده و جلساتی را با حضور مردم برگزار کرده ام؛ از طرف دیگر مسیحیان، ایزدی ها، اهل سنت، شیعه، کرد و ... نیز با حضور در دفتر ما، تعاملات مناسبی داشته و ابراز علاقه می کنند؛ البته دست هایی وجود دارد که قصد جدایی میان ایران و عراق داشته اند.

آیت الله حسینی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: حوزه علمیه نجف روز به روز رو به رشد است و در زمان صدام شاید 500 طلبه هم در آن وجود نداشت؛ اما خوشبختانه امروز به 12 هزار نفر از کشورهای گوناگون رسیده و رشد قابل قبولی داشته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بیان داشت: علاقمندیم روحانیون آشنا با نجف به این حوزه برگشته و حضور اساتید ایرانی در این حوزه بیشتر شود؛ چراکه حوزه علمیه نجف در فقه و اصول دارای قوت مناسبی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بیان داشت: تنوع درسی در این حوزه رو به افزایش است و از کارهای موفق در عراق، مدرسه تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی می باشد که با استقبال آیت الله العظمی سیستانی مواجه شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha