جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های قرآنی این آستان مقدس در هفته دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی شجاع با بیان این که اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با تمسک به سفارش رسول الله(س) و در راستای سند چشم انداز آستان قدس رضوی، همواره در پی ارتقاء دانش و بینش زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) است، گفت: این اداره به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های قرآنی متنوعی را با رویکرد ایثار، دفاع، جهاد و شهادت ویژه زائران و مجاوران آستان مقدس رضوی تدارک دیده است.

حجت الاسلام شجاع عنوان کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ ایثارگران دفاع مقدس، قرائت قرآن و اذان حرم مطهر رضوی با حال و هوای دفاع مقدس و با استفاده از قاریان ایثارگر ملبس به لباس جهاد تلاوت خواهد شد.

وی با اشاره اینکه در هفته دفاع مقدس همه روزه محافل ترتیل خوانی قرآن کریم پس از اقامه نماز جماعت صبح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، افزود: محافل انس با قرآن نیز با حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی و بعد از نماز مغرب و عشاء در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این محافل قاریان ملی و بین المللی آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) به منظور بزرگداشت ایام دفاع مقدس، آیات مبتنی بر جهاد و شهادت را تلاوت خواهند کرد.

وی ادامه داد: به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی کلاسها و کارگاه های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، نشست‌های تدبر، حلقه‌های معرفت، مسابقات قرآنی با موضوع دفاع مقدس، جهاد، شهادت ویژه خواهران در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، فعالیت های اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به دو بخش آموزشی و ترویجی تقسیم می‌شود که واحد مهدالرضا، قرائت قرآن، تفسیر و حدیث و سمعی و بصری از برنامه‌ها بخش آموزشی و واحد محافل و مسابقات، هنرهای قرآنی، ختم تلاوت نور از برنامه‌های بخش ترویجی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha